Hydro Active

Shackleton info – 15.12.2014

Cześć wszystkim! Przesyłam nowe wieści - już z pokładu Polonusa. Wyjście ze Stanley planowane było na noc z piątku na sobotę, ale, niestety, pęknięta obudowa filtra oleju zrewidowała te plany. Naprawa trwa, liczymy, że za kilka godzin silnik będzie sprawny. Poza tą naprawą, ostatnie dwa dni upłynęły nam na zakupach zaopatrzenia, transporcie zakupionych towarów na łódkę i sztauowaniu w bakistach. A raczej upychaniu gdzie się da. Sporo tego było, ale i tak musieliśmy się ograniczyć do podstawowych produktów - trochę ze względu na brak miejsca, ale bardziej ze względu na zabójcze ceny... :( Udało się nam jednak wygospodarować trochę grosza i wynająć dwa samochody, którymi dokonaliśmy objazdu Falklandu Wschodniego. Przebyliśmy ponad 200 mil po kamienistych falklandzkich drogach wśród nieskończonych trawiastych równin urozmaiconych na horyzoncie skalistymi szczytami z gołoborzami na stokach. Co kilka - kilkanaście mil samotna farma lub osada. O niedawnym konflikcie z Argentyną nie pozwalają zapomnieć pola minowe, a nawet miejsca pamięci złożone z butów nieszczęśników, którzy na minę trafili... "Falklands are british" czytam na płocie mieszkańca Stanley. I faktycznie, odnoszę wrażenie, że falklandczycy chyba na wszelki wypadek starają sie być tak bardzo brytyjscy jak tylko mogą... Ogromna liczba Land Roverów potęguje jeszcze to odczucie. Żartujemy sobie, że na Falklandach skupiła się połowa światowego "pogłowia" Defenderów ;) Niedostatek czasu i słaba łączność nie pozwala mi na szczegółowe opisy, ale naprawdę po tych paru dniach na brak wrażeń nie można narzekać. Pomimo niewielkiej zwłoki mamy nadzieję odezwać się za jakiś tydzień - ze stacji polarnej im. H. Arctowskiego. Pozdrawiam serdecznie, Marcin

Wesoły kambuz

Pierwsza seria Historii Kambuzowych już za nami. Przed Wami to, czego jeszcze nie było! Oto najśmieszniejsze momenty, które przeżyliśmy przygotowując dla Was te materiały.

Magazyn Żeglarski – odc. z 30 października

W październikowym odcinku Magazynu Żeglarskiego wybierzemy się do Chorwacji, by zobaczyć przepiękne wodospady KRKA. Oprócz tego podsumujemy sezon regatowy na Zachodniopomorskim Szlaku Żeglarskim. Zapraszamy do obejrzenia!

Polonus w Anglii

Jacht POLONUS dotarł do Anglii, a załodze udało się spotkać z kimś wyjątkowym, poznali wnuczkę Ernesta Shackletona.

Boatshow 2014 (zapowiedź)

W dniach 14 – 16 listopada br. w Łodzi żeglarze i motorowodniacy poznają ofertę największych polskich stoczni oraz przedstawicieli światowych marek. 192 wystawców zaprezentuje jachty z Finlandii, Hiszpanii, Norwegii, Polski, Ukrainy, USA i Włoch. Wydarzeniem targów będą prezentowane nowości, a wśród nich światowa premiera polskiego jachtu Galeon 305 HTS. Będzie także europejska premiera norweskiego jachtu Draco 27 RS oraz polskie premiery: Bayliner 742 Cuddy, Solina 22, Maxus 26, Nexo 3rd. Zapraszamy do Łodzi na targi Boatshow.

Regaty o Błękitną Wstęgę Jeziora Dąbie (zapowiedź)

Sezon na Zachodniopomorskim Szlaku Żeglarskim właśnie dobiegł końca. Na ostatnich w tym roku zawodach nie mogło zabraknąć naszych kamer. Relacja z regat o Błękitną Wstęgę Jeziora Dąbie w najbliższym odcinku Magazynu Żeglarskiego. Premiera 30 października o 19.30.

Magazyn Żeglarski – odcinek z 25 września

Wrześniowy Magazyn Żeglarski poświęciliśmy w dużej mierze na relacje z zawodów sportowych – regat Phobos Cup 2014 oraz Kite Cup Mielno. Oprócz tego m.in. odwiedzimy Zachodniopomorski Szlak Żeglarski.

Kite Cup Mielno 2014

Mielno w tym roku gościło miłośników kite’a. Mistrzostwa Europy Kite Cup Mielno są na to najlepszym dowodem. Oto relacja z tej imprezy.

Magazyn Żeglarski – odcinek z 28 sierpnia

W kolejnym odcinku Magazynu Żeglarskiego przyjrzymy się przygotowaniom do wyprawy Shackleton 2014. Oprócz tego nie zabraknie rywalizacji na regatach w klasach Delphia 24 oraz Słonka. Ponadto ostatnia część Historii Kambuzowych. Zapraszamy do obejrzenia!

Delphia 24 w Gdyni

Kto zwycięży a kto będzie musiał poznać gorycz porażki? Przenosimy się do Gdyni, by przyjrzeć się rywalizacji w klasie Delphia 24.