Ubo偶sza kiesze艅, bardziej ubogo w 偶o艂膮dku. Taka diagnoza to dla bar贸w szybkiej obs艂ugi wiadomo艣膰 doskona艂a. Jak zauwa偶a "Metro", to w艂a艣nie fast foody najszybciej bogac膮 si臋 na 艣wiatowym kryzysie gospodarczym. Polska nie jest tu wyj膮tkiem. - Jak kryzys, to zjem w Ikei - tak wed艂ug "Metra" coraz cz臋艣ciej rozumuj膮 Polacy.
Sko艅czy艂y si臋 dobre czasy dla drogich restauracji. Nasta艂 czas kebab贸w i tanich hot dog贸w - wieszczy "Metro". Agencja Euromonitor International, mi臋dzynarodowa firma badawcza, do niedawna prognozowa艂a, 偶e obroty polskich restauracji wzrosn膮 w tym roku o 3,5 proc. (do poziomu ok. 29 mld z艂). Teraz skorygowa艂a prognozy i wieszczy a偶 trzyprocentowy spadek.
No to klops!
Sk膮d wzi臋艂a si臋 ta korekta? Z nowych kulinarnych upodoba艅 Polak贸w, kt贸rzy coraz ch臋tniej zamiast do restauracji, id膮 tam gdzie "du偶o i tanio". S膮 tacy, kt贸rzy na takim rozumowaniu zarabiaj膮.
Tylko w ci膮gu roku liczba klient贸w restauracji przy Ikeach wzros艂a o ponad 10 procent. - Jest spora grupa os贸b, kt贸ra przyje偶d偶a do naszych salon贸w specjalnie po to, by tu si臋 sto艂owa膰. Bardzo du偶y wzrost zainteresowania obserwujemy te偶 w naszych bistro barach, gdzie mo偶na m.in. kupi膰 hot-doga za z艂ot贸wk臋 czy kaw臋 z p膮czkiem w tej samej cenie - m贸wi Aleksandra Sikora z Ikei.
Zwi臋kszony szturm na swoje lokale obserwuj膮 te偶 w艂a艣ciciele restauracji McDonald's, Burger King czy KFC: - Tylko w pierwszej po艂owie tego roku nasze zyski ze sprzeda偶y wzros艂y o ponad 105 proc. w por贸wnaniu z analogicznym okresem zesz艂ego roku - m贸wi Anna Robotycka z firmy AmRest, kt贸ra zarz膮dza ponad 400 restauracjami KFC, Pizza Hut i Burger King. W tym roku AmRest otwiera kolejne 50 lokali.
殴r贸d艂o: Metro
殴r贸d艂o zdj臋cia g艂贸wnego:聽TVN24