Do 2030 r. nie powstanie linia kolejowa z Buska Zdroju do Żabna - pisze "Dziennik Polski".
Jedynym nowym odcinkiem w Małopolsce będzie połączenie Podłęże – Piekiełko, którego budowa rozpocznie się jednak nie wcześniej niż w 2020 r. Linia Nowy Sącz – Chabówka zostanie zmodernizowana i zelektryfikowana. Takie inwestycje kolejowe w Małopolsce zakłada „Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 r.”, przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury.
Dokument potwierdza wszystkie znane wcześniej informacje o włączeniu linii kolejowej Kraków – Warszawa do projektu Kolei Dużych Prędkości oraz modernizacji tras Kraków – Rzeszów i Kraków – lotnisko w Balicach. Najszybciej, bo w okresie 2007 – 2013 r. będą modernizowane odcinki Kraków Główny – port lotniczy w Balicach oraz Psary – Kozłów i Kraków Batowice – Kraków Główny, stanowiące łącznik do Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Warszawy.
Po 2014 r. powstanie równoległe połączenie CMK z Krakowem w ramach projektu Kolei Dużych Prędkości. Także dopiero wtedy na modernizację może liczyć trasa Kraków – Rzeszów. Budowa nowego odcinka Podłęże – Piekiełko planowane jest na lata 2020 – 2030. W tym samym czasie modernizowane zostaną istniejące linie – Nowy Sącz – Chabówka i Chabówka – Zakopane. A wszystko po to, by ze stolicy Małopolski pociąg w kierunku Tatr jechał właśnie przez Piekiełko, a podróż w kierunku Muszyny i słowackiej granicy odbywała się z pominięciem Tarnowa.
Spadek znaczenia tarnowskiego węzła kolejowego mogłoby uratować nowe połączenie Busko – Żabno, które dawałoby możliwość szybkiej podróży pociągiem w kierunku Kielc i Warszawy z pominięciem Krakowa, ale budowy tego odcinka Master Plan nie przewiduje.
Źródło: "Dziennik Polski"