Tramwaje dojadą tylko do zajezdni przy ul. Głogowskiej, a do Górczyna dotrzemy autobusem. I tak przez ponad rok. Od soboty rusza przebudowa wschodniej nitki wiaduktu Kosynierów Górczyńskich.
Dokładnie tydzień po rozpoczeciu II etapu modernizacji ronda Kaponiera, rusza kolejna wielka przebudowa. Zamknięta dla ruchu zostanie nitka wschodnia wiaduktu Kosynierów Górczyńskich. Stary obiekt zostanie rozebrany a w jego miejsce powstanie nowy z trzema pasami ruchu, ścieżką rowerową i ekranami akustycznymi.
Jedna nitka i objazdy na Świerczewo
Przez ponad rok do dyspozycji kierowców będzie jedynie zachodnia nitka wiaduktu: dwa pasy w kierunku centrum i jeden w kierunku Wrocławia. Z ruchu wyłączone zostaną ulice Głogowska od skrzyżowania z ul. Czempińską do skrzyżowania z ul. Krzywą i Ściegiennego, zjazd z Głogowskiej do Rakoniewickiej w stronę centrum oraz wjazd z ul. Rakoniewickiej na wiadukt w kierunku centrum.
Kierowcy jadący ze Świerczewa w kierunku centrum skierowani zostaną objazdem ulicami Czechosłowacką, Górecką, Krauthofera. Z Rakoniewickiej możliwy bedzie tylko skręt w lewo. By dojechać do centrum konieczne będzie nawrócenia na wiadukcie przy Ostatniej. Jadąc od strony Wrocławia dojazd na Świerczewo możliwy będzie ulicami Ostatnią i Leszczyńską.
Górczyn bez bimb
Przebudowa wiaduktu Kosynierów Górczyńskich oznacza, że tramwaje linii 8 i 15 kończyć będą bieg przy zajezdni na ul. Głogowskiej. Do Górczyna dotrzemy jedynie wydłużoną linią autobusową T5, którą dojedziemy do Ronda Kaponiera. Ponadto zmienione zostaną trasy autobusów linii 49, 75, 614, 701 oraz nocna 249, które w stronę centrum pojadą ulicami Leszczyńską, Bojanowską i Głogowską.Autobusy bedą zatrzymywac się na przystanku "Bojanowska" przy ul. Głogowskiej.
Prace na wschodniej nitce wiaduktu Kosynierów Górczyńskich mają potrwać do 30 września 2013 roku. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Mostostal Warszawa SA i Acciona Infraestructuras SA. Inwestycja pochłonie ponad 52 mln zł, z czego 85% pokryje dofinansowanie z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
Linie tramwajowe:
MIŁOSTOWO – Warszawska –…- most Teatralny – Dąbrowskiego – Przybyszewskiego – Reymonta – Hetmańska – Głogowska – ZAJEZDNIA GŁOGOWSKA
WĘGORKA – Grunwaldzka – Przybyszewskiego – Dąbrowskiego – most Teatralny – Gwarna – Święty Marcin – Podgórna – Dowbora-Muśnickiego – most Św. Rocha – Kórnicka – Jana Pawła II – rondo Rataje – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – Hetmańska – Głogowska – ZAJEZDNIA GŁOGOWSKA
Powrót: ZAJEZDNIA GŁOGOWSKA – Głogowska - Hetmańska - 28 Czerwca 1956 r. - Górna Wilda - Krolowej Jadwigi - rondo Rataje - Jana Pawła II - Kórnicka - most Św. Rocha - Dowbora-Muśnickiego - Podgórna – plac Wolności – Fredry - most Teatralny - Dąbrowskiego - Przybyszewskiego - Grunwaldzka - WĘGORKA
Linie autobusowe:
GÓRCZYN – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Roosevelta – Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka – RONDO KAPONIERA
Powrót: RONDO KAPONIERA – Roosevelta – Głogowska - Ściegiennego - Zgoda - GÓRCZYN
AZALIOWA – Łozowa – … – Jesionowa – Bohaterów Westerplatte – Leszczyńska – Bojanowska – Głogowska – Ściegiennego – Zgoda – GÓRCZYN DWORZEC
Powrót po stałej trasie
DĘBIEC – Opolska – Leszczyńska – Bojanowska – Głogowska – Ściegiennego – Zgoda – GÓRCZYN DWORZEC
Powrót po stałej trasie
DĘBIEC – … – Opolska – Leszczyńska – Bojanowska – Głogowska – most Dworcowy – Towarowa – … – RONDO KAPONIERA
Powrót po stałej trasie
LUBOŃ WARZYWNA – … - Opolska – Czechosłowacka – Rakoniewicka – Leszczyńska – Bojanowska – Głogowska – Ściegiennego – Zgoda – GÓRCZYN DWORZEC
Powrót po stałej trasie
KOMORNIKI PĘTLA – … - Opolska – Czechosłowacka – Rakoniewicka – Leszczyńska – Bojanowska – Głogowska – Ściegiennego – Zgoda – GÓRCZYN DWORZEC
Powrót po stałej trasie
Autor: FC//ec / Źródło: TVN24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: MPK Poznań | K. Lesińska