Prace rozpoczęły się w piątek 28 sierpnia o godzinie 22 i potrwają do poniedziałku 31 sierpnia do godziny 4.
Utrudnienia w Alejach Jerozolimskich
Jak przypominają drogowcy, wymiana nawierzchni ronda jest związana z modernizacją alei Jana Pawła II. W czasie trwania prac wyłączone z ruchu będą obydwie jezdnie Alej Jerozolimskich na odcinku od ulicy Emilii Plater do Lindleya.
Drogowcy zastrzegli, że kierowcy jadący od strony centrum będą musieli skręcić w prawo lub w lewo w ulicę Emilii Plater – dalej prosto utrzymany będzie wyłącznie dojazd do parkingu przed budynkiem Dworca Centralnego (od strony ul. E. Plater). Z kolei jadący od strony placu Zawiszy będą musieli skręcić na plac Starynkiewicza. Z ulic Żelaznej i Lindleya będzie można pojechać tylko prosto lub w kierunku placu Zawiszy.
Jak dodali, zamknięte będą także "dolne" jezdnie ulic Chałubińskiego (od ul. Wspólnej) i al. Jana Pawła II (od zjazdu do tunelu prowadzącego na pętlę autobusową przy Dworcu Centralnym).
Ulica Nowogrodzka od strony ulicy Emilii Plater będzie kończyła się ślepo przed ulicą Chałubińskiego, a na odcinku pomiędzy ulicą Lindleya i Chałubińskiego zostanie odwrócony kierunek ruchu – ruch będzie odbywał się w kierunku ulicy Chałubińskiego. Ruch w ciągu alei Jana Pawła II i ulicy Chałubińskiego odbywał się będzie wiaduktami nad Alejami Jerozolimskimi.
"Objazdy zamkniętych relacji zostaną poprowadzone ulicami: Towarowa – Prosta – E. Plater, Świętokrzyska – Marszałkowska, al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – Koszykowa – W.H. Lindleya" - wskazał ZDM.
Autobusy na objazdach
W czasie prac na rondzie Czterdziestolatka autobusy linii 109 w kierunku Torwaru pojadą ulicami Świętokrzyską i E. Plater. Autobusy linii 127, 128, 158, 175 i 521 zostaną skierowane na objazd ul. Świętokrzyską. Autobusy linii: 131, 501, 519, 522, 525 w kierunku Dworca Centralnego będą kursowały ulicami: E. Plater, Świętokrzyską i al. Jana Pawła II do tunelu prowadzącego na pętlę przy Dworcu Centralnym.
Autobusy linii 174 i 200 pojadą wiaduktem nad Al. Jerozolimskimi – pojazdy linii 174 pojadą ulicami Świętokrzyską i E. Plater, a linii 200 zawrócą na rondzie ONZ i pojadą tunelem do Dworca Centralnego. Autobusy linii 504 i 517 w kierunku Dworca Centralnego pojadą ulicami: Towarową, Prostą, al. Jana Pawła II i dalej tunelem na pętlę, a w przeciwnych kierunkach wrócą ulicami: E. Plater, i Świętokrzyską, Prostą i Towarową.
Swoje trasy zmienią również autobusy linii nocnych: N11, N16, N22, N24, N25, N32, N34, N35, N36, N38, N37, N41, N42, N43, N45, N61, N66, i N72, N85, N88, N91 i N95. Utrzymany zostanie ruch tramwajowy w ciągu al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego.
ZDM przypomniał też, że wymiana nawierzchni na rondzie Czterdziestolatka miała się odbyć w ubiegły weekend. Jak wytłumaczyli drogowcy, prace zostały przesunięte - pracownicy firmy realizującej inwestycję trafili na dwumetrową dziurę - woda, która powinna spływać do kanału, wymywała podłoże pod jezdnią. Konieczna była naprawa istniejącej studni kanalizacyjnej na kanale burzowym wzdłuż ulicy Chałubińskiego i przyłącza deszczowego do istniejącego wpustu ulicznego. Awaria została usunięta.
Nowy chodnik, droga rowerowa i przejścia dla pieszych
Wymiana nawierzchni ronda Czterdziestolatka to część przebudowy centralnego odcinka al. Jana Pawła II. Zdaniem urzędników to "jedna z najważniejszych zmian w centrum Warszawy od lat". - Przekrój alei zostanie dostosowany do przekroju ulicy, ciągnącej się na północ i na południe za rondem. Miejsce, które przez lata było asfaltową pustynią, zyska nowy, równy chodnik, drogę rowerową i zieleń. To wszystko bez utrudnień dla kierowców, dla których powstaną nowe miejsca parkingowe - zachwala rzeczniczka stołecznego ratusza Karolina Gałecka.
Oprócz tego na rondzie Czterdziestolatka zostaną wybudowane przejścia dla pieszych po zachodniej i po północnej stronie, a przez Al. Jerozolimskie zostanie poprowadzony przejazd rowerowy. - Dodatkowo przejście dla pieszych wraz z szerokim na dziewięć metrów przejazdem rowerowym zostanie wytyczone nieco dalej na południe, w osi ulicy Nowogrodzkiej - uzupełnia Gałecka.
Koniec wszystkich prac zaplanowano na koniec listopada, ale część zmian już widać. Jak informuje Gałecka, wykonawca ułożył krawężniki i znaczną część chodnika z płyt lastryko po wschodniej stronie. - Pojawiają się miejsca parkingowe, na których wykorzystano zabytkową kostkę brukową odsłoniętą na ulicy Złotej. Kształtu nabierają drogi rowerowe, znikają schody przy zakręconym zjeździe w stronę Dworca Centralnego, po zachodniej stronie alei między Chmielną a Złotą - wskazuje.
Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy też o poszerzeniu strefy płatnego parkowania na Woli:
Autorka/Autor: katke/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl