Trzy firmy stanęły do przetargu na budowę drogi rowerowej po zachodniej stronie ulicy Marszałkowskiej. Najtańsza oferta opiewa na ponad 2,6 miliona złotych. Wykonawca ma na inwestycję pół roku od podpisania umowy.
Nowa droga dla rowerów powstanie wzdłuż placu Defilad między Świętokrzyską a rondem Dmowskiego. Jak podaje Zarząd Dróg Miejskich, od północy ścieżka zostanie włączona do istniejącej infrastruktury rowerowej na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej, a od południa połączy się z planowanym układem dróg i przejazdów rowerowych na rondzie Dmowskiego. "W ramach tego projektu wyremontowany zostanie też chodnik, a na szerokiej jezdni pojawią się miejsca postojowe" – zapowiadają drogowcy.
Czwartego stycznia otworzyli oferty w przetargu na tę inwestycję. Zgłosiły się trzy firmy, które zaoferowały wykonanie drogi w kwotach pomiędzy 2,6 a 2,9 miliona złotych. Z komunikatu drogowców wynika, że najtańszą ofertę, wynoszącą ponad 2,6 mln zł, złożyła firma Adrog z Warszawy.
Pozostałe propozycje nadesłały inne warszawskie firmy: Planeta (niemal 2,9 mln zł) i Instal-Nika (ponad 2,7 mln zł).
W sześć miesięcy po podpisaniu umowy
"Sprawdzanie i ocena nadesłanych ofert już się rozpoczęła. Liczymy, że szybko wybierzemy wykonawcę. Prace mają potrwać sześć miesięcy od podpisania umowy" – informuje ZDM.
Przypomina również, że inwestycja jest częścią programu Nowe Centrum Warszawy. Według zapowiedzi drogowców, po wykonaniu kilku zadań, na które składa się ten program, ścisłe śródmieście Warszawy stanie się "wygodną, dostępną i zieloną" przestrzenią publiczną. "Wśród nich [planowanych zadań - red.] znajduje się m.in. wyznaczenie czterech przejść dla pieszych wokół ronda Dmowskiego. Razem z nimi powstaną też przejazdy rowerowe – to właśnie prowadzącym do nich układem dróg zostanie połączona trasa wzdłuż Marszałkowskiej" – czytamy w komunikacie.
Ścieżka na dzisiejszym pasie zieleni
Budowa drogi rowerowej na Marszałkowskiej wiąże się jednak z wycinką drzew, o czym pisaliśmy już na tvnwarszawa.pl. Z mapy projektu drogi rowerowej udostępnionej przez ZDM wynika bowiem, że pod budowę wykorzystany zostanie istniejący pas zieleni.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl