Jedni stoją w korku, inni łamią przepisy. Chaos na węźle POW z Puławską

Z pasa do jazdy na wprost skręcają w prawo
Niektórzy kierowcy skręcają w prawo ze środkowego pasa
Źródło: Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl
Miało być usprawnienie, a są korki większe niż do tej pory. Ponowne otwarcie zawrotki na węźle obwodnicy z Puławską nie poszło zgodnie z planem. Wielu kierowców ignoruje znaki i jeździ przez skrzyżowanie niezgodnie z przepisami.

Organizacja ruchu zmieniła się w weekend. Wcześniej - w czerwcu - drogowcy zlikwidowali dwie zawrotki na końcu ślepego fragmentu obwodnicy, żeby połączyć ją z nowym fragmentem w kierunku Ursynowa. Teraz przywrócili jedną z nich. I tak kierowcy jadąc POW od strony Poznania znów mogą przejechać wiaduktem nad Puławską, zawrócić kawałek dalej niż do tej pory, i zjechać w Puławską, w prawo, czyli w stronę centrum.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE

I właśnie tu pojawił się problem - światła do skrętu w prawo ustawione zostały tak, że zielone zapalało się tylko na kilka sekund. Film z tego miejsca pojawił się w poniedziałek wieczorem na Facebooku i wywołał zrozumiałe poruszenie wśród mieszkańców Ursynowa, którzy tą trasą wracają do domów.

Z informacji od jednego z naszych czytelników wynikało z kolei, że sytuacja na zjeździe z POW w stronę Piaseczna nie była lepsza. Tam nawet poza godzinami szczytu ustawiała się kolejka aut.

We wtorek na miejsce pojechał nasz reporter Mateusz Szmelter. I potwierdził, że na zjeździe w stronę centrum zielone światło pali się krótko i chaotycznie. - Czasem trwa kilkanaście sekund, najdłużej naliczyłem 15, a czasem tylko 3. Ale korek nie jest zbyt duży, to tylko kilka samochodów. Czas oczekiwania jest jednak dość długi, światła działają zastanawiająco i mogą irytować kierowców - stwierdził Szmelter.

Drogowcy wiedzą o tym problemie. - Została już wprowadzona korekta w działaniu tej sygnalizacji, jednak czekamy na informację od wykonawcy, jakie dokładnie poprawki naniósł, a oprócz tego cały czas obserwujemy, czy sytuacja się poprawiła - powiedziała nam w środę rano rzeczniczka stołecznego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Zdublowana relacja

Szmelter zwrócił też uwagę na inny problem. Mimo otwarcia zawrotki, kierowcy jadący w stronę centrum, nie muszą z niej korzystać. Nadal mogą zjechać z POW przed Puławską i - na światłach - skręcić w lewo. Stoją na nich razem z tymi, którzy zjeżdżają z POW w stronę Piaseczna. - Kiedy zapala się zielone światło dla kierowców skręcających w lewo, dla tych, którzy chcą skręcić na Piaseczno, pali się czerwone. Światło zmienia się dopiero po około 20 sekundach jazdy tych skręcających w lewo. To dziwne, ponieważ mogliby oni jechać równocześnie z kierowcami skręcającymi w prawo. Nie ma tam żadnej kolizji w ruchu - mówił we wtorek Mateusz Szmelter.

Jak dodał, możliwość skrętu w prawo jest zdecydowanie krótsza. - Trwa około 15 sekund. Natomiast zielone światło dla skręcających w lewo było wyświetlane aż przez minutę. W związku z tym, tworzy się tu ogromny w korek. Ciągnie się na on ponad kilometr Południową Obwodnicą Warszawy - Szmelter potwierdził informacje naszego czytelnika.

To o tyle dziwne, że skręt w lewo na światłach jest w zasadzie niepotrzebny, a osobna faza świateł jest przyczyną, dla której w korku muszą stać ci, którzy - jadąc w tą samą stronę - wybrali zawrotkę.

Organizacja ruchu na Puławskiej
Organizacja ruchu na Puławskiej
Źródło: GGDKiA

Kierowcy łamią przepisy

To nie jedyny problem, jaki w tym miejscu zobaczyli nasi reporterzy. W środę na miejscu był Lech Marcinczak, który przyglądał się kolejce do skrętu w stronę Piaseczna. Przed czerwcową zmianą organizacji ruchu, kierowcy mieli tu aż cztery pasy do skrętu w prawo. Teraz zostały tylko dwa. Pozostałe służą do skrętu w lewo, a środkowy do jazdy w lewo i na wprost (co na razie i tak nie jest możliwe).

Najwyraźniej wielu kierowców wie jednak, że na Puławskiej są aż cztery pasy i tym środkowym skracają sobie czekanie, mijając korek czekających na zielone i skręcając w prawo tam, gdzie przepisy na to nie pozwalają. - Na każdej zmianie jest co najmniej kilku takich kierowców - relacjonował Lech Marcinczak.

Z pasa do jazdy na wprost, skręcają w prawo
Z pasa do jazdy na wprost, skręcają w prawo
Źródło: Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl

WE WTOREK OTWARTO NOWY FRAGMENT POW:

Południowa Obwodnica Warszawy tuż przed otwarciem

DJI_0461
Źródło: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl
Węzeł Przyczółkowa z lotu ptaka
Węzeł Przyczółkowa z lotu ptaka
Teraz oglądasz
Tak wygląda węzeł Przyczółkowa
Tak wygląda węzeł Przyczółkowa
Teraz oglądasz
Tak wygląda nowy most na Południowej Obwodnicy Warszawy
Tak wygląda nowy most na Południowej Obwodnicy Warszawy
Teraz oglądasz
Nowy most na Południowej Obwodnicy Warszawy z lotu ptaka
Nowy most na Południowej Obwodnicy Warszawy z lotu ptaka
Teraz oglądasz
Tak wygląda węzeł Wał Miedzeszyński
Tak wygląda węzeł Wał Miedzeszyński
Teraz oglądasz
Węzeł Wał Miedzeszyński z lotu ptaka
Węzeł Wał Miedzeszyński z lotu ptaka
Teraz oglądasz
Tak wygląda węzeł Patriotów
Tak wygląda węzeł Patriotów
Teraz oglądasz
Węzeł Patriotów z lotu ptaka
Węzeł Patriotów z lotu ptaka
Teraz oglądasz
Tak wygląda Węzeł Lubelska
Tak wygląda Węzeł Lubelska
Teraz oglądasz
Węzeł Lubelska z lotu ptaka
Węzeł Lubelska z lotu ptaka
Teraz oglądasz
Czytaj także: