Jak przypomina Zarząd Dróg Miejskich, uprawniający do bezpłatnego parkowania w płatnej strefie abonament mieszkańca przysługuje osobie, która jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy na terenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) i jest właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem auta. Wydawanie abonamentów odbywa się za pośrednictwem Punktów Obsługi Pasażera Zarządu Transportu Miejskiego, gdzie należy okazać wszystkie niezbędne dokumenty i wnieść opłatę w wysokości 30 złotych.
- Ze względu na pandemię koronawirusa i dużą liczbę zachorowań na COVID-19, jesienią 2020 roku działalność punktów została ograniczona. Mieszkańcom zaleciliśmy zdalne załatwianie spraw, między innymi związanych z przedłużeniem abonamentu (bez zmiany adresu i pojazdu) lub uzyskania nowego. Aby ułatwić im załatwianie spraw związanych z abonamentem parkingowym, już na stałe umożliwiliśmy wnioskowanie o nowy taki dokument lub jego prolongatę przez internet - informuje rzecznik ZDM Jakub Dybalski.
I zaznacza, że usprawniony został także przebieg całej procedury tak, aby w całości odbywała się zdalnie: - Do tej pory wnioskujący zobligowani byli do przyjścia do jednego z punktów obsługi pasażerów Zarządu Transportu Miejskiego, żeby okazać oryginały niezbędnych dokumentów i potwierdzić tożsamość. Od 1 października 2021 roku nie jest to już konieczne – zyskaliśmy nowe narzędzia techniczne do tego, aby zweryfikować tożsamość wnioskujących drogą elektroniczną.
OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO >>>
Jak przedłużyć abonament mieszkańca lub uzyskać nowy?
Aby przedłużyć abonament lub uzyskać nowy, należy wysłać na adres abonamentzdomu@zdm.waw.pl: wniosek zawierający swoje imię, nazwisko i datę urodzenia oraz skan potwierdzenia dokonania opłaty abonamentowej i wszystkich niezbędnych dokumentów (zgodnie ze szczegółową procedurą zawartą w dokumencie "Abonament z domu – opis procedury"). - Po weryfikacji płatności przez ZDM, wnioskodawca otrzyma informację o wydaniu abonamentu. Czas wyrobienia dokumentu zdalnie wynosi około siedmiu dni. Abonament wydany drogą mailową jest widoczny dla kontroli w systemie elektronicznym i dlatego nie trzeba go drukować i wykładać za szybą pojazdu - przypomina Dybalski.
Dokumenty z wnioskiem złożonym mailowo będą weryfikowane przez pracowników ZDM. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wydany zdalnie abonament zostanie unieważniony. Wszystkie osoby, które otrzymały abonament drogą elektroniczną, od 1 października nie muszą już stawiać się osobiście w jednym z punktów obsługi pasażerów ZTM z oryginałami dokumentów, aby potwierdzić tożsamość.
Autorka/Autor: mp/r
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM