Zmiany w abonamencie mieszkańca: wszystkie formalności załatwisz przez internet

Abonament mieszkańca strefy płatnego parkowania można już załatwić całkowicie przez internet
Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
Źródło: Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl
Abonament mieszkańca strefy płatnego parkowania w Warszawie można już w pełni załatwić przez internet. Zainteresowani nie muszą też osobiście odwiedzać Punktów Obsługi Pasażera ani okazywać oryginałów niezbędnych dokumentów. Jak przedłużyć abonament mieszkańca lub uzyskać nowy?

Jak przypomina Zarząd Dróg Miejskich, uprawniający do bezpłatnego parkowania w płatnej strefie abonament mieszkańca przysługuje osobie, która jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy na terenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) i jest właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem auta. Wydawanie abonamentów odbywa się za pośrednictwem Punktów Obsługi Pasażera Zarządu Transportu Miejskiego, gdzie należy okazać wszystkie niezbędne dokumenty i wnieść opłatę w wysokości 30 złotych.

- Ze względu na pandemię koronawirusa i dużą liczbę zachorowań na COVID-19, jesienią 2020 roku działalność punktów została ograniczona. Mieszkańcom zaleciliśmy zdalne załatwianie spraw, między innymi związanych z przedłużeniem abonamentu (bez zmiany adresu i pojazdu) lub uzyskania nowego. Aby ułatwić im załatwianie spraw związanych z abonamentem parkingowym, już na stałe umożliwiliśmy wnioskowanie o nowy taki dokument lub jego prolongatę przez internet - informuje rzecznik ZDM Jakub Dybalski.

I zaznacza, że usprawniony został także przebieg całej procedury tak, aby w całości odbywała się zdalnie: - Do tej pory wnioskujący zobligowani byli do przyjścia do jednego z punktów obsługi pasażerów Zarządu Transportu Miejskiego, żeby okazać oryginały niezbędnych dokumentów i potwierdzić tożsamość. Od 1 października 2021 roku nie jest to już konieczne – zyskaliśmy nowe narzędzia techniczne do tego, aby zweryfikować tożsamość wnioskujących drogą elektroniczną.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO >>>

Jak przedłużyć abonament mieszkańca lub uzyskać nowy?

Aby przedłużyć abonament lub uzyskać nowy, należy wysłać na adres abonamentzdomu@zdm.waw.pl: wniosek zawierający swoje imię, nazwisko i datę urodzenia oraz skan potwierdzenia dokonania opłaty abonamentowej i wszystkich niezbędnych dokumentów (zgodnie ze szczegółową procedurą zawartą w dokumencie "Abonament z domu – opis procedury"). - Po weryfikacji płatności przez ZDM, wnioskodawca otrzyma informację o wydaniu abonamentu. Czas wyrobienia dokumentu zdalnie wynosi około siedmiu dni. Abonament wydany drogą mailową jest widoczny dla kontroli w systemie elektronicznym i dlatego nie trzeba go drukować i wykładać za szybą pojazdu - przypomina Dybalski.

Dokumenty z wnioskiem złożonym mailowo będą weryfikowane przez pracowników ZDM. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wydany zdalnie abonament zostanie unieważniony. Wszystkie osoby, które otrzymały abonament drogą elektroniczną, od 1 października nie muszą już stawiać się osobiście w jednym z punktów obsługi pasażerów ZTM z oryginałami dokumentów, aby potwierdzić tożsamość.

Czytaj także: