Jana Pawła II ze szpalerem drzew i rowerami. Nowy pomysł

Warszawa

Przekrój fragmentu al. Jana Pawła II | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Proponowane zmiany w al. Jana Pawła II | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Planowane zmiany w al. Jana Pawła II | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Przekrój fragmentu al. Jana Pawła II | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Proponowane zmiany w al. Jana Pawła II | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Planowane zmiany w al. Jana Pawła II | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Przekrój fragmentu al. Jana Pawła II | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Proponowane zmiany w al. Jana Pawła II | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Planowane zmiany w al. Jana Pawła II | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów

Drogi dla rowerów, szpalery drzew i mniej pasów dla samochodów – taki pomysł na fragment al. Jana Pawła II przedstawił właśnie pełnomocnik prezydent Warszawy ds. komunikacji rowerowej. Łukasz Puchalski chce także wytyczenia przejść naziemnych i przejazdów rowerowych na rondzie Czterdziestolatka, o które walczą społecznicy.

O proponowanej koncepcji poinformował za pośrednictwem popularnego portalu społecznościowego. Zmiany miałyby dotyczyć odcinka od ronda ONZ do ronda Czterdziestolatka.

"Przepustowość na podobnym poziomie"

"Proponujemy całkowitą zmianę geometrii jezdni. Po zmianach przepustowość jezdni pozostanie na podobnym poziomie, znajdzie się za to miejsce na obustronne drogi dla rowerów, szpalery drzew, pełnowymiarowe chodniki i miejsca parkingowe na jezdni" - napisał Łukasz Puchalski.

Na zaprezentowanym przekroju widać, że na odcinku od Złotej do Siennej zamiast pięciu pasów w stronę Mokotowa i czterech w kierunku Żoliborza, kierowcy mieli by do dyspozycji po trzy. Ich szerokość zmniejszyłaby się o 25 centymetry.

- To jest chyba chyba jedyny odcinek al. Jana Pawła, na którym nikt nie widział korków. Nie ma uzasadnienia, żeby było aż pięć pasów, bo na wcześniejszym i późniejszym odcinku tego korytarza jest ich mniej - zaznaczył w rozmowie z tvnwarszawa.pl Puchalski.

Kierowcy mieliby z obu stron również zatoki postojowe. "Miejsc parkingowych raczej nie ubędzie" – skomentował pełnomocnik.

Zaraz przy miejscach postojowych mają stać szpalery drzew, które oddzielą jezdnie od dróg dla jednośladów będących przedłużeniem budowanej ścieżki w al. Jana Pawła, na odcinku od al. Solidarności do ronda ONZ (ma być gotowa do końca roku - red.).

Według koncepcji poszerzony zostałby chodnik po wolskiej stronie al. Jana Pawła II.

"Plan jest realny"

Kiedy koncepcja mogłaby wejść w życie?

"Wysłaliśmy swoje propozycje do innych jednostek miejskich, czekamy na opinie i uwagi. Plan jest o tyle realny, że ulica i tak wymaga remontu nawierzchni. Mamy nadzieję, że w ramach koordynacji działań uda się wdrożyć naszą koncepcję" – stwierdził pełnomocnik.

W jednym z komentarzy dodał: "dla pełnej funkcjonalności tras rowerowych potrzeba też wyznaczyć przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe na rondzie Czterdziestolatka, o co zabiegamy".

O PRZEJŚCIA NA POWIERZCHNI WALCZĄ SPOŁECZNICY:

Happening przy Dworcu Centralnym
Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl

ran/lulu