Jak przekazała nam rzeczniczka prasowa stołecznego ratusza Monika Beuth, w sezonie wakacyjnym prace remontowe prowadzone były w blisko 150 jednostkach oświatowych.
Co remontowano i ile to kosztowało?
- Większość z nich rozpoczęła się niezwłocznie po zakończeniu roku szkolnego i była realizowana w czasie wakacji. Remonty prowadzone w obiektach oświatowych obejmowały szeroki zakres robót, a ich realizacja wynikała przede wszystkim z zaleceń kontroli okresowych budynków przeprowadzanych w każdym obiekcie na podstawie prawa budowlanego lub decyzji organów nadzoru - przekazała nam Beuth, zaznaczając przy tym, ze chodzi o zalecenia straży pożarnej czy sanepidu. Niektóre placówki potrzebowały też remontu, by utrzymać je we właściwym stanie technicznym.
Jak wymieniła Beuth, wykonywane były przede wszystkim: wykończenia wewnątrz, w tym naprawy tynków, malowania, remonty sanitariatów, wymiany podłóg i posadzek, remonty bloków żywienia, remonty sal gimnastycznych, placów zabaw i obiektów sportowych: boisk, bieżni, roboty instalacyjne sanitarne: remonty instalacji wodno-kanalizacyjne, instalacji centralnego ogrzewania, czy remonty węzłów cieplnych; roboty instalacyjne elektryczne i teletechniczne; roboty związane z termomodernizacją: ocieplenie i wymiana pokrycia dachowego, wymiana okien, ocieplanie elewacji; remonty infrastruktury: chodniki, schody zewnętrzne, ogrodzenia, oświetlenie terenu; remonty dostosowujące obiekty do aktualnych przepisów ochrony przeciwpożarowych: instalacje alarmowe, przebudowy ciągów komunikacyjnych, montaż drzwi o odpowiedniej izolacyjności; remonty zapewniające dostępność dla osób z niepełnosprawnościami: podesty, pochylnie, sanitariaty.
Dowiedzieliśmy się też, że w budżecie miasta w 2024 roku na remonty szkół i placówek oświatowych przeznaczono łącznie ponad 120 milionów złotych.
Nie wszędzie udało się skończyć, ale to nie przeszkadza w nauce
Jak przyznała rzeczniczka, prace remontowe są jeszcze prowadzone na terenie kilkunastu miejskich placówek oświatowych na terenie całej Warszawy. Dotyczą one głównie na przykład remontu schodów zewnętrznych budynków, miejscowej wymiany instalacji centralnego ogrzewania, remontu sali gimnastycznej, pokrycia dachowego, bloków żywienia czy remontu elewacji z dociepleniem budynku.
- Dyrektorzy wspólnie z wykonawcami ustalili harmonogram tak, aby prace remontowe były jak najmniej uciążliwe dla uczniów oraz wszystkich innych użytkowników obiektów oświatowych. Podejmowane są stosowne działania, aby ograniczyć do minimum wpływ prac na organizację roku szkolnego, z rezygnacją z prac w trakcie dnia i ich wykonywanie po zakończeniu zajęć i w weekendy włącznie - zapewniła Beuth.
Rzeczniczka podsumowała też, że dzielnicowe wydziały oświaty nie przekazały informacji, aby remonty rozpoczęte w wakacje były przyczyną np. przeniesienia dzieci do innej placówki.
Autorka/Autor: katke
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24