Postępy na budowie tramwaju do Dworca Zachodniego

Postępy na budowie tramwaju do Dworca Zachodniego
Budowa tramwaju do Dworca Zachodniego. Zmiany w komunikacji miejskiej na Grójeckiej
Źródło: Mateusz Mżyk/tvnwarszawa.pl
Infrastruktura linii tramwajowej do Dworca Zachodniego nabiera kształtów. Trwają odbiory przejścia podziemnego na poziomie -1. Z kolei na przystanku tramwajowym na poziomie -2 zakończyły się prace konstrukcyjne.

Tramwajarze opisali postępy prac, w budowie tramwaju do Dworca Zachodniego. Na stacji Warszawa Zachodnia trwają odbiory przejścia podziemnego na poziomie -1. Tramwaje Warszawskie przewidują, że jeszcze latem tunel dla pieszych na odcinku od Alej Jerozolimskich po stronie Ochoty do wyjścia na ulicę Tunelową na Woli zostanie otwarty.

Budimex zakończył prace konstrukcyjne na budowie przystanku tramwajowego na poziomie -2, który znajduje się od strony Al. Jerozolimskich. "Po zakończeniu robót konstrukcyjnych na tunelu tramwajowym realizowanym przez konsorcjum firm ZUE i FABE, będzie możliwe wykonanie przebicia łączącego oba zadania i rozpoczęcie robót wykończeniowych" - podały Tramwaje Warszawskie.

Przystanek podziemny znajduje się w rejonie budynku dworca kolejowego i wejścia na perony podmiejskie. Na przystanku tramwajowym znajdą się dwa perony boczne, które będą skomunikowane z przejściem podziemnym za pomocą schodów ruchomych (góra - dół), schodów zwykłych i wind.

Tramwaj do Dworca Zachodniego

Tramwajowe torowisko do Dworca Zachodniego jest częścią trasy, która połączy Wolę i Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. powstaje około 1,6-kilometrowa trasa tramwajowa z tunelem pod parkiem Pięciu Sióstr. Połączy Grójecką, przez Bitwy Warszawskiej 1920 r., z Dworcem Zachodnim.

Podziemny przystanek pod Dworcem Zachodnim
Podziemny przystanek pod Dworcem Zachodnim
Źródło: Tramwaje Warszawskie

Pasażerowie dojadą tramwajem do Grójeckiej w pięć minut, do placu Narutowicza w 10 minut, a do stacji metra Politechnika - w 15 minut. Według szacunków z nowej trasy skorzysta ponad 1,2 miliona pasażerów rocznie.

"Inwestycja jest dofinansowana z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 i stanowi operację o znaczeniu strategicznym" - podały Tramwaje Warszawskie.

Czytaj także: