Macieja Florczaka, który do Chin pojechał ze znajomymi, zaskoczyła skala chińskich miast.
- W warunkach chińskich aglomeracja warszawska byłaby raczej regionalnym ośrodkiem. Tam miasta są ogromne zarówno pod względem liczby ludności jak i powierzchni. Przykładowo w Pekinie mieszka blisko 20 milionów osób, a granice administracyjne Szanghaju ciągną się na przestrzeni 200 kilometrów. W obu tych ośrodkach istnieje potężna sieć metra i kolei miejskiej, i właśnie w tym kierunku powinien iść rozwój transportu zbiorowego w Warszawie i okolicach – uważa Florczak.
Inwestycje za miliardy dolarów
Niezapomnianym przeżyciem była podróż koleją do Tybetu. - Prawie dwa dni spędzone z setkami Chińczyków uwydatniły różnice w kulturze, sposobie życia czy spożywaniu posiłków, a jedzenie było każdego dnia wyśmienite. Wrażenie zrobił na nas ogrom i skala inwestycji, które rocznie pochłaniają miliardy dolarów - ocenia.
Autorzy zdjęć oceniają swoje umiejętności fotograficzne ostrożnie.
– W dobie powszechności techniki cyfrowej trudno nazywać siebie ekspertem w fotografowaniu. Dla mnie zdjęcie ma być podstawą przyszłych wspomnień, choć czasami staram się zrobić „coś" więcej niż tylko zwykłe ujęcie. Moja pasja to przede wszystkim Warszawa – jej historia, inwestycje i oczywiście komunikacja. Interesuje mnie wszystko, co dotyczy "życia" wielkiego organizmu miejskiego, jakim jest aglomeracja warszawska – mówi Florczak.
Wychodzisz z metra i oglądasz sztukę
Plenerowa galeria na terenie węzła Młociny działa od 15 czerwca 2009 roku. W tzw. Patio, czyli przestrzeni naprzeciwko wyjścia ze stacji metra Młociny odbywają się wystawy m.in. fotografii i rzeźby. Swoje prace prezentują młodzi artyści i pasjonaci. Zarząd Transportu Miejskiego współpracuje także z Akademią Sztuk Pięknych.
myk/par
Źródło zdjęcia głównego: | Fakty TVN