Przygotuj się na:

ZWĘŻONY MOST ŚWIĘTOKRZYSKI

Do końca października kierowców czekają utrudnienia na moście Świętokrzyskim. Drogowcy rozpoczęli wymianę wyeksploatowanej dylatacji na wschodniej części przeprawy. Prace będą podzielone na etapy, a każdy z nich będzie wiązał się ze zwężeniem jezdni.

Najnowsze

Kruczą czeka przemiana. Ma być "przestrzenią przyjazną dla wszystkich". Ale najpierw analizy

Najnowsze

Autor:
katke/b
Źródło:
tvnwarszawa.pl
Rafał Trzaskowski ogłosił zwycięzców w konkursie na przebudowę ChmielnejTVN24
wideo 2/5
TVN24Rafał Trzaskowski ogłosił zwycięzców w konkursie na przebudowę Chmielnej

Stworzenie szerokiego pasażu dla pieszych wśród zieleni, uspokojenie ruchu kołowego. To główne cele przebudowy Kruczej. Ale zanim na ulicę wejdą robotnicy, drogowcy przeprowadzą szczegółową analizę komunikacyjną.

Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę z wykonawcą. Dotyczy przeprowadzenia kompleksowej analizy i symulacji ruchu na Kruczej, na odcinku od Alej Jerozolimskich do ulicy Pięknej. Jak wskazuje ratusz, zadanie to jeszcze w tym roku zrealizuje firma Gradiens z Kielc. 

Obszarowa analiza ruchu poprzedzi projekt przebudowy ulicy i wskaże kierunek zmian. Pozwoli ocenić, jaki wariant przebudowy będzie najlepszy oraz jak należy zorganizować ruch na samej Kruczej i jej przecznicach. "W ogłoszonym pod koniec czerwca przetargu wpłynęły 4 oferty. Najkorzystniejszą złożyła firma Gradiens z Kielc. Umowa została właśnie podpisana. Wyniki analizy mają być gotowe i dostarczone do końca roku. Dzięki temu już na początku 2022 r. będzie można szukać projektanta planowanej przebudowy" - podają urzędnicy.

Ulicy Kruczej zostanie nadany śródmiejski charakter

Wykonawca przeprowadzi pomiary i opracuje makrosymulację ruchu. Pomiary zostaną wykonane w październiku i listopadzie - trzykrotnie, w dwóch szczytach komunikacyjnych, czyli w godzinach 7 - 9 i 15 - 17. Pokażą, ile samochodów porusza się w miejscu badań. Z kolei makrosymulacja pozwoli sprawdzić, jak brane pod uwagę dwa warianty planowanej inwestycji wpłyną na ruch na Kruczej oraz jej najbliższe otoczenie. 

Ulica Krucza w obecnej formie powstała w latach 50. jako główna oś nowej socrealistycznej dzielnicy centralnej. To dlatego, mimo niewielkiego znaczenia komunikacyjnego, ma szerokość aż 30-40 metrów. Znaczną część tej przestrzeni zajmuje jezdnia z czterema a nawet pięcioma pasami ruchu. Samochody zajmują też miejsce po obu stronach jezdni, parkując skośnie w zatokach i na chodnikach. Tak szeroka jezdnia staje się zbędna w obliczu trwającej przebudowy placu Pięciu Rogów, która już teraz wpłynęła na znaczne zmniejszenie ruchu w tym rejonie. 

"Ulicy Kruczej zostanie nadany śródmiejski charakter. Środek jezdni zajmie szeroki pieszy pasaż, zacieniony wysokimi szpalerami drzew. Ruch samochodów zostanie uspokojony, pojawią się udogodnienia dla rowerzystów. Dzięki zmianie charakteru, ulica Krucza stanie się przestrzenią przyjazną dla wszystkich oraz miejscem sprzyjającym rozwojowi usług i gastronomii. Powstaną brakujące przejścia dla pieszych, infrastruktura rowerowa i zieleń" - zapowiada ratusz.

Autor:katke/b

Źródło: tvnwarszawa.pl

Źródło zdjęcia głównego: ZDM