- Skład został przetransportowany z Pilzna w całości. Ciągnęła go lokomotywa. Jeszcze w niedzielę dotarł do granicy polsko-czeskiej, a w poniedziałek około południa był już na Wyczółkach, gdzie tory kolejowe PKP łączą się z torami Metra Warszawskiego. Stamtąd przejechał odcinek około siedmiu kilometrów w kierunku Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty, gdzie trafił do elektrowozowni - przekazał w rozmowie z tvnwarszawa.pl Andrzej Rejnson z Metra Warszawskiego.
O tym, że skład jest już gotowy, informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku. Zanim został przetransportowany do Warszawy, przechodził testy na torze doświadczalnym w Velim w Czechach.
Czeski producent wyśle do Warszawy 37 sześciowagonowych pojazdów metra. Kontrakt przewiduje też opcję na zakup kolejnych ośmiu pociągów. Łączna wartość zakupu wynosi ponad 1,3 miliarda złotych.
OGLĄDAJ TVN124 W INTERNECIE W TVN24 GO
Zabiorą do 1500 pasażerów
Jeden sześciowagonowy skład może pomieścić do 1500 osób, jest jednoprzestrzenny i dostosowany do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Pojazd wyposażono w system kamer. Pudła pociągu wykonane są z aluminium, ich produkcja odbywa się w największym centrum obróbki w Europie znajdującym się w zakładzie Skody w Ostrawie. Natomiast ich malowanie, montaż i pierwsze testy realizowane są w Pilźnie.
Długość jednego wagonu wynosi około dwudziestu metrów, a całkowita długość kompletnego pojazdu wynosi 118,2 metra. Maksymalna prędkość nowych pociągów wynosi 90 kilometrów na godzinę.
"Pojazd umożliwia pełne hamowanie elektrodynamiczne we wszystkich trybach pracy, jednak preferowane jest hamowanie odzyskowe, podczas którego energia elektryczna jest przekazywana z powrotem do systemu zasilania" - przekazało pod koniec 2021 roku Metro Warszawskie.
Zastąpią najstarsze rosyjskie składy
Warszawa będzie ósmą europejską stolicą, w której będą jeździć pojazdy Skody. Umowa podpisana przez stołeczny ratusz obejmuje również między innymi dostawę części zamiennych i symulatora, przedłużony okres gwarancji oraz przeprowadzenie szkoleń personelu.
Nowe pociągi mają zastąpić najstarsze rosyjskie składy, kursujące obecnie na pierwszej linii metra. Pasażerowie będą też z nich korzystać, podróżując drugą linią. O tym, że będą nazywały się Varsovia, zdecydowali jesienią 2020 roku mieszkańcy stolicy.
Obecnie pierwszą i drugą linię metra obsługuje 75 pociągów. Znamy je pod nazwani Inspiro, Metropolis i Seria 81.
Autorka/Autor: kk/dg
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński/tvnwarszawa.pl