Od wtorku obowiązują nowe zasady funkcjonowania stołecznych urzędów. W większości spraw wymagana jest wcześniejsza rezerwacja wizyty, wyjątek stanowią między innymi te związane w wyborami prezydenckimi.
W komunikacie miasta czytamy, że obsługa mieszkańców prowadzona będzie we wszystkich sprawach realizowanych przez urząd, jednak wyłącznie po uprzednim umówieniu wizyty telefonicznie lub przez system rezerwacji internetowych dostępnych na stronie rezerwacje.um.warszawa.pl.
Bez uprzedniego umówienia realizowane będą wyłączanie sprawy związane z wyborami prezydenckimi. Chodzi o dopisywanie się do rejestru lub spisu wyborców oraz wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania poza miejscem zamieszkania.
Bez uprzedzenia możliwe będzie też składanie pism i wniosków (za potwierdzeniem wpływu).
Nieczynne siedziby Urzędu Stanu Cywilnego
Kasy urzędu będą działały normalnie, a płatność przyjmowana będzie kartą płatniczą i gotówką.
Nieczynne będą siedziby Urzędu Stanu Cywilnego w dzielnicach: Białołęka, Bielany, Ochota, Wesoła, Wilanów i Wola. Mieszkańcy tych dzielnic mogą załatwiać sprawy w pozostałych siedzibach Urzędu Stanu Cywilnego.
Jednocześnie odwołane zostają wszystkie dyżury organizowane zwyczajowo na terenie urzędu (między innymi dyżury radnych, Rady Seniorów, Komisji Dialogu Społecznego czy bezpłatne porady prawne).
Godziny otwarcia
Bezpośrednia obsługa mieszkańców w poniedziałki będzie realizowana w godzinach 8-16. W dniach 15-23 czerwca obsługa mieszkańca w sprawach związanych z wyborami prezydenckimi będzie realizowana w godz. 8-18, a w sobotę 20 czerwca - w godzinach 9-14.
Kontakt z urzędem jest możliwy drogą mailową i telefoniczną. Składanie pism wymagających podpisu możliwe jest drogą pocztową lub elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP - wtedy pismo musi być podpisane profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock