W biletomacie mobilnym, zainstalowanym na pokładzie pociągu, pasażer ma możliwość zakupu biletu na dwa sposoby. Pierwszy sposób, już znany, to zakup biletu papierowego przy użyciu karty płatniczej. Drugi sposób, bardziej innowacyjny, polega na wybraniu opcji "wirtualny bilet", który będzie przypisany do karty płatniczej.
- WuKaDka jest pierwszym przewoźnikiem kolejowym mającym w swojej ofercie "wirtualny bilet". Nowoczesny system sprzedaży zapewni znacznie wyższą jakość świadczonych usług oraz komfort obsługi naszych pasażerów. Nowe, innowacyjne rozwiązania zapewnią dodatkowe usługi, będą w znacznie większym stopniu przyjazne osobom z niepełnosprawnościami a także środowisku naturalnemu, poprzez zakodowanie biletu na karcie płatniczej zamiast papierowego biletu – powiedział cytowany w komunikacie prasowym członek zarządu WKD Tomasz Tretter.
Bilet zapisuje się na karcie płatniczej
W momencie zakupu tzw. wirtualnego biletu i opłacenia go kartą płatniczą do systemu sprzedażowego zostanie przesłana informacja, że do karty, która została użyta do tej płatności, jest przypisany wybrany przez pasażera bilet. Podczas kontroli, nie trzeba już posiadać biletu papierowego. Wystarczy przyłożyć do urządzenia kontrolerskiego tą samą kartę płatniczą (karta fizyczna, smartwatch, telefon komórkowy), która była wykorzystywana do zakupu biletu WKD. Karta jest wyłącznie identyfikatorem transakcji i na żadnym z etapów kontroli nie ma możliwości jej sklonowania, pobrania pieniędzy czy też dostępu do danych na niej zawartych.
Obsługa gestami
Nowością w biletomatach WuKaDe jest możliwość obsługi gestami. To bardzo pomocne dla osób z niepełnosprawnościami, w tym osób niedowidzących. Pasażer po wybraniu specjalnego trybu w urządzeniu mobilnym, może wybierać bilety za pomocą prostych gestów: przesuwając palcem po ekranie. Każdy wybór sygnalizowany jest przez biletomat komunikatem głosowym w języku polskim.
Autorka/Autor: dg
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl