"Na stacji Kondratowicza gotowych jest większość ścian szczelinowych, a na Bródnie rozpoczęły się prace przy budowie poziomu -1 przyszłej stacji. Do końca zmierzają również prace przy ścianach szczelinowych przy stacji Zacisze. Takie zaawansowanie robót oznacza, że wykonawca może już rozpocząć przygotowania TBM-ów – maszyn, które będą drążyć tunele – do transportu na budowę tego odcinka M2" – informuje urząd miasta.
Rozpoczęły się prace przy wybieraniu ziemi
Jak podaje ratusz, wszystkie stacje drugiej linii metra budowane są metodą podstropową. "Polega ona na tym, że najpierw buduje się(....) przyszły strop stacji, a następnie wybiera się spod niego ziemię. W ten sposób powstają kolejne poziomy stacji aż do ostatniego poziomu, tak zwanej płyty dennej" – czytamy w komunikacie.
Na przyszłym przystanku Bródno rozpoczęły się już prace przy wybieraniu ziemi z poziomu -1. Korpus stacji musi być gotowy jako pierwszy, stąd rozpocznie się drążenie tuneli. Równolegle trwa przygotowanie komory startowej dla tarcz TBM.
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 "Zacisze” pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, C20 "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 "Bródno" przy skrzyżowaniu Kondratowicza i Rembielińskiej. Pomiędzy nimi powstaną ponad cztery kilometry tuneli. Za stacją Bródno powstanie również duża hala z 11 torami, służąca do zawracania i postoju pociągów oraz trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 złotych ma 36 miesięcy.
Działania na Bemowie
Trwają również prace na Bemowie. "Pierwsze prace przy wykopie stacji Powstańców Śląskich i Ulrychów zbliżają się wielkimi krokami. Zanim jednak budowa zejdzie pod ziemię, należy przebudować wszystkie podziemne instalacje oraz wykonać ściany szczelinowe, słupy i barety" - podaje ratusz. Na budowie stacji Ulrychów roboty te już się zakończyły. Obecnie trwa wzmacnianie gruntu.
Na budowie stacji Powstańców Śląskich i torów odstawczych trwają prace przy budowie ścian szczelinowych oraz przebudowywane są ostatnie instalacje podziemne. "Wyraźnie zmienił się też krajobraz przy bemowskim ratuszu. Jeszcze niedawno na północno-wschodnim narożniku trwały intensywne roboty przy przebudowie instalacji podziemnych. Teraz ogrodzenia już zniknęły, a prace przeniosły się na główny plac budowy, gdzie powstaje stacja i tory odstawcze" - relacjonują urzędnicy.
W zachodniej części Warszawy na granicy Woli i Bemowa, powstaje najkrótszy odcinek drugiej linii metra. Składa się z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04). Wykonawcą jest konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Na zrealizowanie projektu wartego 959 249 940 złotych ma czas do listopada 2021 roku.
Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy, że budowa metra na Woli zbliża się do końca:
Budowa metra na Woli zbliża się do końca
Autorka/Autor: ab/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM