Pisząc o 45. urodzinach fiata 125 poprosiliśmy naszych internautów o przesłanie zdjęć swoich fiatów. Jako jeden z pierwszych odpowiedział Cezary, który pochwalił sie swoim pomarańczowym "kredensem".
- Przesyłam zdjęcia mojego wozu z 1973 roku. Posiadałem 5 dużych fiatów jednak ten zostanie ze mną, mam nadzieję, jak najdłużej. Zakupiony w 2006 roku od pierwszego właściciela, zachowany do dzisiaj w stanie oryginalnym z przebiegiem ponad 250 tys. km – napisał Cezary. Jedno ze zdjęć jego pomarańczowego fiata 125p zrobiono przed bramą fabryki FSO na Żeraniu.
Fiatem do Grecji
Zdjęcia wysłał nam również Zygmunt. - Mojego 125p używam codziennie w dojazdach do pracy i na zakupy. W zimę też. Byłem nim nawet w Grecji – napisał.
Jego auto pokonało wtedy 7 tysięcy kilometrów i, jak zapewnia właściciel, nigdy go nie zawiodło.
Duży Fiat Zygmunta
I jeszcze 'kredens" Witolda Osińskiego:
Fiat 125 Witolda Osińskiego
Zaczęło się przed wojną
Historia Fiata w Polsce jest niemalże tak długa, jak historia naszej rodzimej motoryzacji. Zaczęło się w 1932 r., podpisaniem umowy licencyjnej. Zakładała ona produkcję całej gamy pojazdów: od popularnego auta, do ciężarówek. W historii najbardziej zapisał się Polski Fiat 508 III, który był udaną konstrukcją, czego do dziś dowodzi na imprezach dla zabytków.
Do współpracy z turyńskim producentem wrócono po wojnie. Podpisano umowę i w 1948 roku prace budowlane na Żeraniu ruszyły pełną parą. W nowej fabryce wytwarzany miał być model 1100. Niestety, po roku plany zmieniły się o 180 stopni. Ze "zgniłym Zachodem" nie można już było współpracować. Wszystko co dobre, było na Wschodzie. Fiata 1100 zastąpiła więc Pobieda M-20. CZYTAJ WIĘCEJ.
DUŻE FIATY STARTOWAŁY W HISTORYCZNYM RAJDZIE MONTE CARLO
Polacy na historycznym rajdzie Monte Carlo
Chcecie się pochwalić swoimi fiatami 125p? Macie ich zdjęcia? Prześlijcie je na warszawa@tvn.pl, albo na Kontakt24@tvn.pl.
Fiat 125p Rafała
lata/par
Źródło zdjęcia głównego: Cezary /warszawa@tvn.pl