W nowosądeckiej hali produkcyjnej praca wre. Każdego dnia 120 osób składa tu pociągi inspiro, które już na jesieni będą obsługiwać I linię metra, a docelowo również i II linię podziemnej kolejki.
Do fabryki Newagu z austriackiej fabryki Siemensa pociąg dostarczany jest w formie pudła. Podzespoły elektryczne, a także pozostałe elementy wyposażenia są dostarczane oddzielnie.
Zadaniem pracowników z Nowego Sącza jest połączenie wszystkiego w całość. - Kompletujemy tutaj wszystkie podzespoły. Później odbywają się testy i na końcu, jeśli wszystko się powiedzie, skład trafia do Metra Warszawskiego – wyjaśnia Jacek Langer z firmy Newag.
Jak dodaje, sam pociąg jest bardzo przestrzenny i funkcjonalny dla pasażerów. – Są bardzo wygodne siedzenia. Pojazd jest przystosowany do osób niepełnosprawnych. Jest też dużo miejsca na bagaże – dodaje Langer.
Tak składają wagony metra
Tak składają wagony metra
35 nowych składów
W Warszawie są już trzy składy inspiro. Kolejne mają być dostarczane pomiędzy lipcem a wrześniem.
Konsorcjum firm Siemens i Newag ma wyprodukować dla warszawskiego metra 35 sześciowagonowych pociągów. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.
Z 35 nowych składów 20 ma obsługiwać budowany centralny odcinek II linii podziemnej kolejki, a pozostałe - pierwszą, istniejącą linię. Nowe pociągi różnią się od tych, które jeżdżą obecnie m.in. tym, że są jednoprzestrzenne, czyli nie trzeba będzie wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu.
Tak wyglądał transport do stolicy drugiego pociągu inspiro:
Drugie Inspiro przyjechało do stolicy
bf/roody