Kładka będzie podwieszona pod główną płytę mostu, poniżej chodników. Pomysł na jej budowę powstał już w trakcie odbudowywania mostu Łazienkowskiego po wielkim pożarze. Pod koniec grudnia ubiegłego roku wydano pozwolenie na budowę i już widać efekty. Prace trwają po obu stronach Wisły.
Robotnicy montują stalowe elementy kładki. Aby taki montaż był możliwy, na praskim brzegu Wisły ustawili specjalne wieże robocze ze stalowymi klatkami. "Cała konstrukcja przesuwana jest po specjalnym torze jezdnym, zamontowanym do belek wspornikowych mostu" – wyjaśniają drogowcy.
Stalowe elementy i rampy
Jak dodają, poszczególne elementy montowane są według ściśle określonej kolejności. Najpierw każdy ustawiany jest na platformie roboczej w określonej pozycji. Potem przesuwany w miejsce gdzie zostanie wbudowany, opuszczany i montowany. Na koniec zostaje połączony z wcześniej zamontowanymi elementami.
"Równolegle z montażem konstrukcji stalowej kładki trwają prace związane z wykonaniem ramp zjazdowych" – informuje Zarząd Dróg Miejskich.
Wykonawca prac zakończył roboty związane z fundamentami ramp w rejonie międzywala. Gotowy jest też specjalny podpór pod rampy po stronie Śródmieścia.
Cały czas trwa natomiast budowa podpory ramp łączących stalową konstrukcję kładki z poziomem ul. Wał Miedzeszyński.
Jaki efekt końcowy?
Jak zapowiadają drogowcy, pod mostem znajdą się dwie kładki. Jedna po północnej i druga – po południowej stronie. Od Śródmieścia połączą się one ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, zaś po stronie praskiej - z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego.
"Powstanie także dodatkowa kładka pozwalająca przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła) która połączy się z nową drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych" – czytamy na stronie ZDM.
Kładki pod mostem będą miały szerokość 3,4 m. Dzięki temu, że będą one podwieszone poniżej pomostu przeprawy, nachylenia wjazdów nie przekroczą 6-7 proc. Cała trasa będzie miała własne oświetlenie. Inwestycja jest realizowana w trybie „projektuj i buduj" przez firmę WPM "Mosty".
Budowa ma się skończyć w lipcu 2017 roku.
Tak budują kładkę pod mostem Łazienkowskim
kw//ec