Zaparkowanie samochodu, zwłaszcza w centrum Warszawy to często nie lada wyzwanie. Władze miasta od dawna mówią o konieczności zmian w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Padają pierwsze nieoficjalne propozycje, ale konkretów brak.
Postawienie pojazdu w SPPN wiąże się z opłatami, ale tylko w dni powszednie i tylko od godziny 8.00 do 18.00. W weekendy i święta za parkowanie płacić nie trzeba.
Radny Woli Dariusz Puścian (PO) chce to zmienić. Postuluje, aby płatne parkowanie wydłużyć w dni powszednie od 6.00 do 22.00 i wprowadzić je również w soboty.
Strefa Płatnego Parkowania nie działa
W przesłanej do naszej redakcji informacji Puścian podkreśla, że Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego nie działa obecnie tak, jak powinna. Jej celem powinno być zniechęcenie kierowców do wjazdu samochodami do centrum i zapewnienie większej rotacji miejsc postojowych. Zdaniem radnego - tak się nie dzieje. Stąd pomysły na zmianę parkingowego systemu.
Oprócz wydłużenia czasu płatnego parkowania, Puścian proponuje reorganizację i utworzenie przestrzeni postojowych wewnątrz podwórek Strefy Płatnego Parkowania. Bo – jak podkreśla – parkowanie tam to kolejny duży problem, którego nikt nie próbuje rozwiązać.
"Te miejsca są bardzo często zajmowane przez osoby pracujące w centrum, które chcą uniknąć płacenia za parkowanie. System nie jest szczelny, dochodzi do rozjeżdżania trawników, parkowania na chodnikach" – wylicza radny.
Identyfikatory dla mieszkańców
– Zasadne wydaje się stworzenie przestrzeni postojowych wewnątrz podwórek oraz wprowadzenie dla mieszkańców specjalnych identyfikatorów uprawniających do korzystania z tych miejsc postojowych – dodaje. Dzięki takim rozwiązaniom, można by skutecznie wyeliminować parkowanie przez osoby, które nie są mieszkańcami określonych budynków.
Powyższe rozwiązania – według radnego – powinny być zastosowane w całej Warszawie. Ale z racji tego, że Dariusz Puścian jest radnym Woli, konkretne postulaty składa również wobec tamtejszych włodarzy.
Apeluje o sporządzenie bilansu dla dzielnicy Wola i przekazanie informacji na temat liczby miejsc i wydanych na określony teren identyfikatorów dla mieszkańców, umożliwiających parkowanie w określonym terenie SPPN.
"Mam nadzieję, że przedstawione propozycje poparte powyższą argumentacją, która w jednoznaczny sposób potwierdza celowość wprowadzenie proponowanych rozwiązań, spowoduję szybkie ich wprowadzenie i ułatwienie życia lokalnym mieszkańcom" – podsumowuje radny.
2,4 tys. zł za drugie auto
Temat opłat za parkowanie w ostatnich tygodniach ponownie stał się głośny. Wszystko przez zmiany w SPPN, do jakich przymierza się Zarząd Dróg Miejskich. Niedawno informowaliśmy o jednej z propozycji drogowców, która zakładała wzrost abonamentu dla mieszkańców na drugi samochód. Nowa cena miałaby wynieść 2,4 tys. zł.
CZYTAJ WIĘCEJ O TEJ PROPOZYCJI
Wiadomo już jednak, że na taką zmianę nie zgodzą się miejscy radni. – Na to nie ma naszego przyzwolenia – mówił nam Jarosław Szostakowski, przewodniczący klubu PO w radzie miasta.
ZDM niebawem uruchomi aplikację ułatwiającą parkowanie w centrum Warszawy:
Aplikacja ułatwi parkowanie
Aplikacja ułatwi parkowanie
kw/mś
Źródło zdjęcia głównego: ZDM