Parking Parkuj i Jedź Metro Młociny III powstał w sąsiedztwie dwóch pozostałych, pomiędzy południowym wejściem do stacji metra Młociny a skrzyżowaniem z ulicami Przy Agorze i Sokratesa, w pasie dzielącym jezdnie ulicy Kasprowicza.
Na parkingu jest 157 miejsc parkingowych, w tym sześć dla osób niepełnosprawnych. Dla rowerzystów przewidziano 24 miejsca ze stojakami, przy jednym z nich będzie można naładować rower elektryczny.
Ekologiczne nowości
Oprócz standardowego wyposażenia na nowym parkingu przewidziano ekologiczne rozwiązania. Panele fotowoltaiczne wytwarzają energię wykorzystywaną m.in. do oświetlania terenu energooszczędnymi lampami LED. Wśród miejsc parkingowych dla samochodów znajdują się dwa ze sprzętem do ładowania pojazdów elektrycznych, gdzie będzie można je naładować za darmo.
Ogrodzenie obiektu nawiązuje kolorystyką do elewacji budynku południowej strony stacji Młociny. Przęsła pomiędzy słupkami wykonane są z ocynkowanych elementów, a między nimi posadzono odporne na warunki przy ruchliwej ulicy, liściaste krzewy.
Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, drzewa, które rosły na miejscu parkingu zostały przesadzone w inne miejsce na terenie węzła komunikacyjnego.
Nowy parking był potrzebny ze względu na bardzo duże zainteresowanie pozostałymi parkingami w węźle Młociny. Wszystkie miejsca, a jest ich około 1100, są zajmowane od wczesnych godzin porannych. Zapotrzebowanie na więcej miejsc wzrosło wraz z uruchomieniem trasy i mostu Skłodowskiej-Curie. Parking Młociny III zaprojektowała i wykonała firma Delta S.A, za kwotę około 3,5 miliona złotych. Budowa jest dofinansowana z funduszy europejskich.
15 parkingów P+R w stolicy
Parking P+R Metro Młociny III będzie 15. obiektem tego typu w Warszawie. Obiekty te umożliwiają przesiadkę do komunikacji miejskiej ponad 4200 kierowcom samochodów oraz ponad 650 rowerzystom.
Z parkingów bezpłatnie mogą korzystać osoby posiadające ważne bilety krótkookresowe (dobowe, 3-dniowe, weekendowe) oraz okresowe (30- i 90-dniowe).
Dzięki parkingom Parkuj i Jedź do centrum Warszawy wjeżdża mniej samochodów, a kierowcy dojeżdżający z okolicznych miejscowości nie muszą się martwić o to, gdzie zaparkować auto.
Zobacz też materiał o parkingowych planach ratusza:
Parkingowe plany ratusza
Parkingowe plany ratusza
bb/b
Źródło zdjęcia głównego: ZTM