Gazeta powołuje się na dwa niezależne źródła: "wysoko postawione osoby zaangażowane w budowę". Miały one poinformować, że budowa podziemnej kolejki nie zakończy się do 30 września przyszłego roku.Dziennik informuje, że władze Warszawy muszą podjąć decyzję: ponownie przesunąć termin zakończenia budowy, albo uruchomić II linię bez stacji Centrum Nauki Kopernik. Właśnie tam pozostało do wykonania najtrudniejsze zadanie - drążenie tunelu pod Wisłostradą. Na razie trwa tam mrożenie gruntu.
Ratusz i wykonawca dementują
Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz w rozmowie z "DGP" podtrzymał, że aktualny termin ukończenia prac to 30 września 2014 roku.
Tę wersję potwierdził również w rozmowie z tvnwarszawa.pl. - Na chwilę obecną 30 września, jako termin ukończenia budowy metra, jest aktualny. Nie rozważamy opcji, że na jesieni przyszłego roku oddamy do użytku centralny odcinek metra bez czynnej stacji CNK – zadeklarował wiceprezydent stolicy.
Przyznał, jednak, że wykonanie brakującego fragmentu tunelu będzie dużym wyzwaniem. - Cała trudność polega na tym, że pozostało nam do wydrążenia 37 metrów tunelu pod Wisłostradą, to połączenie wschodniej i zachodniej części stacji Centrum Nauki Kopernik. Zanim to się rozpocznie musi zakończyć się mrożenie gruntu w tym miejscu. Jak uda się wydrążyć ten fragment, pozostałe prace pójdą już szybko. Do końca września mamy jeszcze kilka miesięcy – wyjaśnił Wojciechowicz.
Informację o opóźnieniu zdementował również rzecznik AGP Metro, spółki budującej metro. - Przeczytałem pierwsze dwa akapity i na razie nie ma tam prawdy - napisał na Twitterze Mateusz Witczyński i dodał, że choć autor artykułu z nim rozmawiał, to nie zamieścił jego wypowiedzi w tekście. - Prasa ma prawo spekulować, to jedna z jej ról. Nie zmienia to faktu, że taki scenariusz nie był rozważany przez wykonawcę - podsumował.
II linia metra
Centralny odcinek II linii metra będzie ma składać z siedmiu stacji i połączyć Wolę z Pragą Północ. Koszt budowy to ponad 4 mld zł. Inwestycja jest opóźniona. Początkowo gotowa miała być w październiku 2013 r. Ostatni termin, który zadeklarował ratusz to 30 września 2014 r.Na opóźnienia wpłynęły między innymi początkowe kłopoty z uzyskaniem wszystkich pozwoleń. Potem budowniczowie zmierzyć musieli się ze skutkami zalania stacji na Powiślu i osuwiska na ul. Świętokrzyskiej. Ponadto prace utrudniały niewybuchy z II wojny światowej regularnie odnajdywano na terenie budowy.
Mrożą grunt w tunelu Wisłostrady:
Mrożą grunt w tunelu
bf/b