Młody Chopin na "patelni". Zachęca do odkrywania Warszawy

Mural w centrum
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl
Na ścianach "patelni" przy wejściu do stacji metra Centrum powstał nowy mural. Przez kolejne dwa tygodnie na spieszących tędy przechodniów spoglądać będzie młody Fryderyk Chopin.

- Ten plac przemierzają każdego dnia tysiące osób, spiesząc do pracy, czy do szkoły. Chcemy, by młody Chopin przyciągał ich uwagę, zaskakiwał i zachęcał do odkrywania Warszawy – podkreśla Anna Witkowska, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. - Przygotowaliśmy aplikacje mobilne i stronę internetową, aby pokazać, jak ciekawym człowiekiem był Fryderyk i jak silne, interesujące były jego związki z Warszawą - dodała.

Wizerunek Chopina gości w przestrzeni miejskiej od kilku miesięcy. Młodego muzyka można zobaczyć w spotach wyświetlanych w komunikacji miejskiej, na tylnych szybach autobusów, a także na ekranach smartfonów. Chopin widnieje również na jednym z dostępnych wzorów karty miejskiej.

Kampania promocyjna

Mural, który powstał na tzw. "patelni", jest częścią kampanii promocyjnej realizowanej od początku roku w kraju i za granicą przez Stołeczne Biuro Turystyki. Jej celem jest umacnianie wizerunku Warszawy jako miasta Fryderyka Chopina. W kilku wybranych polskich miastach, a także w Madrycie i Berlinie zaprezentowano aplikację mobilną "Chopin in Warsaw".

W ramach tej samej kampanii rozwieszono plakaty promujące akcję. Znalazły się między innymi na słupach reklamowych i wiatach przystankowych na Krakowskim Przedmieściu, w Alejach Ujazdowskich, w przejściach podziemnych w centrum miasta oraz na stacjach metra.

Mural w centrum

md/sk

Czytaj także: