- Ten plac przemierzają każdego dnia tysiące osób, spiesząc do pracy, czy do szkoły. Chcemy, by młody Chopin przyciągał ich uwagę, zaskakiwał i zachęcał do odkrywania Warszawy – podkreśla Anna Witkowska, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. - Przygotowaliśmy aplikacje mobilne i stronę internetową, aby pokazać, jak ciekawym człowiekiem był Fryderyk i jak silne, interesujące były jego związki z Warszawą - dodała.
Wizerunek Chopina gości w przestrzeni miejskiej od kilku miesięcy. Młodego muzyka można zobaczyć w spotach wyświetlanych w komunikacji miejskiej, na tylnych szybach autobusów, a także na ekranach smartfonów. Chopin widnieje również na jednym z dostępnych wzorów karty miejskiej.
Kampania promocyjna
Mural, który powstał na tzw. "patelni", jest częścią kampanii promocyjnej realizowanej od początku roku w kraju i za granicą przez Stołeczne Biuro Turystyki. Jej celem jest umacnianie wizerunku Warszawy jako miasta Fryderyka Chopina. W kilku wybranych polskich miastach, a także w Madrycie i Berlinie zaprezentowano aplikację mobilną "Chopin in Warsaw".
W ramach tej samej kampanii rozwieszono plakaty promujące akcję. Znalazły się między innymi na słupach reklamowych i wiatach przystankowych na Krakowskim Przedmieściu, w Alejach Ujazdowskich, w przejściach podziemnych w centrum miasta oraz na stacjach metra.
Mural w centrum
md/sk