Ratusz poinformował, jak swoją pracę wycenili chętni na budowę torowiska:
1. Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PEBEKA S.A. (Polska) oraz spółka i przedsiębiorstwo TOR – KAR – SSON (Polska) – 74,4 mln zł,
2. Porr S.A.(Polska) i Porr Bau GmbH (Austria) – 75,8 mln zł.
3. Balzola Polska Sp. z o. o. (Polska) i Construcciones y Promociones Balzola, Sociedad Anonima, (Hiszpania) – 77,6 mln zł,
4. ZUE S.A. (Polska) – 79,1 mln zł,
5. TORPOL S.A. (Polska) – 85 mln zł,
2. Trakcja S.A. (Polska) i Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. (Polska) – 87 mln zł.
Na budowę 4,5 kilometra torów od trasy mostu Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ul. Mehoffera, wraz z niezbędną infrastrukturą, miasto planowało wydać maksymalnie 86 mln złotych.
Będzie "dogrywka"
Tramwaje Warszawskie będą teraz analizowały złożone oferty. Firmy, których oferty spełniają wymogi określone w przetargu, zostaną zaproszone do aukcji elektronicznej.
– W określonych godzinach firmy będą mogły dokonać postąpień, czyli zaproponować niższą ofertę – wyjaśnia Michał Powałka z Tramwajów Warszawskich.
Ilość tych postąpień nie będzie ograniczona.
- Firmy nie będą znały swoich ofert. Będą tylko wiedziały, na której pozycji się znajdują – wyjaśnia Powałka.
Wygra ten, kto zaproponuje najniższą cenę.
Po wyłonieniu zwycięzcy i podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 10 miesięcy na realizację inwestycji.
Zobacz też: Nowy szef ZTM o planach, m.in. tramwajowych:
O planach mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM
Lata przygotowań
Załatwianie pozwoleń rozpoczęło się w 2008 r. Pod koniec września 2013 roku pisaliśmy, że udało się zdobyć decyzję środowiskową, a potem pozwolenie na budowę.
Przetarg na wykonawcę inwestycji został ogłoszony w sierpniu 2013 roku. W związku z dużą ilością pytań otwarcie ofert z 30 grudnia 2013 r. przełożono początkowo na 15 stycznia, a następnie na 23 stycznia 2014 r.
Zaskarżone zostało też pozwolenie na budowę. Postępowanie odwoławcze jest w toku. Jak wyjaśniała Ivetta Biały, rzecznik prasowy wojewody mazowieckiego, zostanie rozpatrzone do 31 stycznia. – Pozwolenia ma rygor natychmiastowej wykonalności – mówi Biały. Oznacza to, że prace mogą ruszyć od razu po wydaniu orzeczenia.
Od stycznia 2013 r. tramwaje jeżdżą tylko przez Most Marii Skłodowskiej-Curie - od stacji na węźle Młociny do przystanku Stare Świdry:
Tramwajem przez most
wp/mz
Źródło zdjęcia głównego: Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl