Cięcia budżetowe związane z epidemią COVID-19 dotknęły też biura marketingu i promocji miasta oraz komunikacji społecznej. W sumie dostaną osiem milionów złotych mniej niż planowano.
- Budżet Biura Marketingu Miasta miał wynosić w 2020 roku 26 milionów złotych, ale został okrojony do 21 milionów. Z kolei Centrum Komunikacji Społecznej z planowanych 14,3 miliona złotych otrzyma 11,3 miliona - poinformowała rzeczniczka stołecznego ratusza Karolina Gałecka.- Łącznie ograniczenia w budżecie tych biur wyniosły 8 milionów - podsumowała.
Centrum Komunikacji Społecznej
Wyjaśniła przy okazji, czym zajmuje się CKS, a co za tym idzie - które miejskie działania mogą dotknąć cięcia budżetowe. Jak czytamy, CKS odpowiada za koordynację budżetu obywatelskiego oraz rozwija program Karta warszawiaka i Karta młodego warszawiaka. Jest odpowiedzialne również za rozwój wolontariatu w miejskich instytucjach i wspieranie projektu "Ochotnicy Warszawscy".
Do zadań biura należy również pomaganie organizacjom pozarządowym w działalności na rzecz mieszkańców czy finansowanie działań Centrum Wielokulturowego na warszawskiej Pradze. Oprócz tego CKS wspiera miasto w organizacji konsultacji społecznych i koordynuje współpracę naukową miasta i uczelni wyższych.
Rzeczniczka ratusza wspomniała też o działaniach Centrum Komunikacji Społecznej w czasie pandemii COVID-19. - Obecnie CKS we współpracy z organizacjami pozarządowymi i dzielnicami nadzoruje program "Warszawa Wspiera" adresowany do osób starszych i potrzebujących, które przebywają w dobrowolnej izolacji. Odpowiada także za kampanię "Pomoc sąsiedzka", której celem jest zachęcenie warszawiaków do wspierania sąsiadów, zwłaszcza seniorów - podała Gałecka.
Biuro Marketingu Miasta
I wskazała, jakie obowiązki i zadania spoczywają na Biurze Marketingu Miasta (BMM). Wśród nich między innymi prowadzenie polityki informacyjnej i promocyjnej miasta, koordynacja i nadzór nad badaniami dla urzędu, organizacja imprez i wydarzeń miejskich. Jak zaznaczyła Gałecka, biuro przeprowadza cyklicznie "Barometr Warszawski", który jest źródłem danych o mieście, warszawiakach i nastrojach społecznych. Prowadzi też serwis internetowy i profile społecznościowe miasta. To oni są odpowiedzialni za organizację wydarzeń z udziałem prezydenta Warszawy, utrzymywanie kontaktów z mediami oraz przygotowanie materiałów informacyjnych.
BMM koordynuje również działania informacyjne prowadzone przez inne miejskie biura i jednostki oraz odpowiada za spójny przekaz. Gałecka jako przykład podała kampanie dotyczące wieczystego użytkowania, prawidłowej segregacji odpadów czy darmowych miejsc w żłobkach.
Listę obowiązków biura marketingu wieńczy nadzór nad wykorzystywaniem herbu i barw miasta oraz budowanie marki Warszawa i promocję miasta spójną ze strategią Warszawa2030.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock