Budowa dwukilometrowego torowiska na Powstańców Śląskich nie ma szczęścia. Zakończenie inwestycji - początkowo planowane na 2011 rok - znowu się przesuwa. Powód? Tramwaje Warszawskie muszą wybrać nowego wykonawcę.
- Musimy ogłosić nowy przetarg na budowę i wybrać wykonawcę - informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Dlaczego? - Wydana w marcu, nowa decyzja środowiskowa zakłada zwięszkenie zakresu prac. Zmiany są korzystne dla mieszkańców Bemowa. Chodzi m.in. o kwestie jezdni i dojazdów - tłumaczy.
Jak dodaje, wybrany w grudniu 2010 roku wykonawca, który miał zaprojektować i wybudować trasę - konsorcjum ZUE SA i TOR-KAR-SSON - chciał za to więcej pieniędzy. Na to jednak nie zgodzili się tramwajarze. W związku z tym przetarg na budowę trzeba było ogłosić na nowo.
Projekt trasy z uwzględnieniem zmian zawartych w decyzji środowiskowej dokończy jednak konsorcjum. Jak tłumaczy rzecznik, w ten sposób będzie można szybciej rozpocząć prace.
Inwestycja z problemami
Inwestycja obejmuje budowę torów na brakującym odcinku od Górczewskiej do Radiowej. Przejazd tym fragmentem ma zająć ok. 5 minut. Oprócz torów, powstaną nowe perony przystankowe, węzły rozjazdowe przy urzędzie dzielnicy i Radiowej. Na części o dwukilometrowego odcinka zasiana zostanie trawa między szynami. Dobudowany zostanie też brakujący odcinek ul. Powstańców Śląskich na odc. ul. Hery do ul. Radiowej.
Walka o tę linię trwa od około 20 lat. Pod koniec 2010 roku urzędnicy podawali, że jeśli dopisze pogoda, a inwestycji nie zatrzymają procedury, to pierwszy tramwaj pojedzie nowymi torami pod koniec 2011 roku. Później termin przesunięto na wiosnę 2012 ze względu na przedłużające się prace projektowe.
Potem tramwajarze czekali na drugą decyzję środowiskową, która wydana została 15 marca. Urzędnicy musieli starać się o kolejny dokument, bo swoje uwagi zgłosili urzędnicy bemowskiego ratusza i miejski inżynier ruchu.
Obecny termin nie jest znany. - Chcielibyśmy podpisać umowę jeszcze w tym roku. Wtedy prace ruszą w 2014.
Tramwaj też na Tarchomin
Miasto szykuje się również do budowy połączenia tramwajowego w głąb Tarchomina. Inwestycja otrzymała już decyzję środowiskową. Zarząd Transportu Miejskiego chce, by pierwsze składy pojechały nową trasą w drugiej połowie 2014 roku.
Na razie składy jadące przez most Marii Skłodowskiej-Curie dojeżdżają do ulicy Myśliborskiej.
Zobacz film z przejazdu:
su/roody
Źródło zdjęcia głównego: UD Bemowo