Kolejarze szykują się na przyjęcie pendolino. Jednak zanim szybki pociąg zacznie regularnie kursować po Polsce, trzeba odpowiednio przygotować infrastrukturę. Program modernizacji sieci trakcyjnych jest wart miliard złotych.
Mówi Monika Żychlińska, rzeczniczka PKP Energetyka
Projekt, który realizuje PKP Energetyka, polega na budowie i modernizacji sieci i podstacji trakcyjnych oraz kabin sekcyjnych. Ta przy Dworcu Zachodnim przy ul. Armatniej 1 powstała w 1951 roku. W ostatnich miesiącach przeszła gruntowny remont, aby odpowiadała potrzebom kolei wysokich prędkości, takich jak pendolino.
Zwiększają moc
- To jest projekt wart ponad miliard złotych. Pociągi pendolino będą jednym z jego beneficjentów. Jest to program o wiele szerszy, który pozwoli na zwiększenie mocy i kompleksową modernizację - mówi Monika Żychlińska, rzeczniczka PKP Energetyka. Aby udźwignąć finansowy ciężar koniecznych robót, spółka wyemitowała obligacje o wartości 500 mln zł. - Pozostałą część pokrywamy ze środków z bieżącej działalności – dodaje rzeczniczka.
- Wstydu nie będzie. Pendolino spokojnie pojedzie - zapewnia Dariusz Bekas, kolejarz z 40-letnim stażem.
Trwa modernizacja
Modernizacja zaczęła się w 2012 roku i będzie trwała wg rzeczniczki do 2015 -2016 roku. Program inwestycji w infrastrukturę kolejową zakłada, że do 2015 linie kolejowe, po których jeździć będzie m.in. pendolino, zostaną w pełni przystosowane do ich potrzeb poboru mocy.
Mówi kolejarz Dariusz Bekas
band/b