Jak podaje Zarząd Transportu Miejskiego, od stycznia do marca 2019 roku pasażerowie przez urządzenia mobilne kupili bilety za blisko 9,5 miliona złotych. W ciągu kolejnych trzech miesięcy jeszcze więcej, bo bilety warte niemal 11 milionów złotych.
"Dane za pierwsze półrocze są obiecujące"
Jak wynika z danych ZTM, warszawiacy najchętniej kupują bilety 20-minutowe. Do czerwca nabyli 3 574 861 sztuk takich biletów o łącznej wartości 10 506 732 złotych.
Biletów 75-minutowych kupili mniej. W pierwszym półroczu 2019 sprzedano 1 912 299 takich wejściówek, których wartość wyniosła 7 389 155,40 złotych.
Poza biletami jednorazowymi, użytkownicy komunikacji miejskiej mają możliwość zakupu wejściówek dobowych, 3-dniowych i weekendowych.
"Dane za pierwsze półrocze są obiecujące, bo w sumie za pośrednictwem aplikacji mobilnych Zarząd Transportu Miejskiego sprzedał bilety o wartości 20 215 593,10 złotych. W całym 2018 roku wartość sprzedaży w tym kanale dystrybucji wyniosła 29,8 mln złotych" - podsumowują urzędnicy ZTM.
Biletów nie kupimy u kierowcy
Jak informowaliśmy w grudniu 2017 roku, ZTM wprowadził zmiany i zdjął z osób kierujących pojazdami transportu miejskiego obowiązek sprzedaży biletów. - Głównym zadaniem kierowców i motorniczych jest spokojne, bezpieczne i punktualne przewiezienie pasażerów - mówił wówczas "Gazecie Stołecznej" Wiktor Paul z biura prasowego ZTM.
Jak przypominał dziennik, ten sposób sprzedaży wprowadzono w lipcu 1999. Na początku za ułatwienie obowiązywała dodatkowa opłata, bilety kupowane u kierowców i motorniczych były droższe o 20 groszy.
Pasażerowie byli zadowoleni, ale kierowcy i motorniczowie - niekoniecznie. Narzekali, że są narażeni na napady i kradzieże. Protesty związków zawodowych zaowocowały zamontowaniem okienek do przyjmowania pieniędzy i wydawania biletów.
Zniesienie sprzedaży biletów u kierowców i motorniczych obowiązuje od 1 stycznia 2018 roku.
Jak podkreśla ZTM w bilety można się zaopatrzyć także w bardziej tradycyjny sposób. Można nabyć je w 4826 miejscach sprzedaży w stolicy (dane ZTM z lipca tego roku - red.): w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM (21), inne punkty sprzedaży (1794), biletomatach stacjonarnych (721) oraz w biletomatach umieszczonych w pojazdach (2290).
Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy o podpisaniu umowy na zakup 130 autobusów elektrycznych:
Umowa na zakup 130 elektrycznych autobusów
Umowa na zakup 130 elektrycznych autobusów
ab/pm
Źródło zdjęcia głównego: ZTM