Pasażerowie komunikacji miejskiej coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych. W pierwszym półroczu 2019 roku wartość sprzedanych biletów za ich pośrednictwem wyniosła ponad 20 milionów złotych.
Jak podaje Zarząd Transportu Miejskiego, od stycznia do marca 2019 roku pasażerowie przez urządzenia mobilne kupili bilety za blisko 9,5 miliona złotych. W ciągu kolejnych trzech miesięcy jeszcze więcej, bo bilety warte niemal 11 milionów złotych.
"Dane za pierwsze półrocze są obiecujące"
Jak wynika z danych ZTM, warszawiacy najchętniej kupują bilety 20-minutowe. Do czerwca nabyli 3 574 861 sztuk takich biletów o łącznej wartości 10 506 732 złotych.
Biletów 75-minutowych kupili mniej. W pierwszym półroczu 2019 sprzedano 1 912 299 takich wejściówek, których wartość wyniosła 7 389 155,40 złotych.
Poza biletami jednorazowymi, użytkownicy komunikacji miejskiej mają możliwość zakupu wejściówek dobowych, 3-dniowych i weekendowych.
"Dane za pierwsze półrocze są obiecujące, bo w sumie za pośrednictwem aplikacji mobilnych Zarząd Transportu Miejskiego sprzedał bilety o wartości 20 215 593,10 złotych. W całym 2018 roku wartość sprzedaży w tym kanale dystrybucji wyniosła 29,8 mln złotych" - podsumowują urzędnicy ZTM.
Biletów nie kupimy u kierowcy
Jak informowaliśmy w grudniu 2017 roku, ZTM wprowadził zmiany i zdjął z osób kierujących pojazdami transportu miejskiego obowiązek sprzedaży biletów. - Głównym zadaniem kierowców i motorniczych jest spokojne, bezpieczne i punktualne przewiezienie pasażerów - mówił wówczas "Gazecie Stołecznej" Wiktor Paul z biura prasowego ZTM.
Jak przypominał dziennik, ten sposób sprzedaży wprowadzono w lipcu 1999. Na początku za ułatwienie obowiązywała dodatkowa opłata, bilety kupowane u kierowców i motorniczych były droższe o 20 groszy.
Pasażerowie byli zadowoleni, ale kierowcy i motorniczowie - niekoniecznie. Narzekali, że są narażeni na napady i kradzieże. Protesty związków zawodowych zaowocowały zamontowaniem okienek do przyjmowania pieniędzy i wydawania biletów.
Zniesienie sprzedaży biletów u kierowców i motorniczych obowiązuje od 1 stycznia 2018 roku.
Jak podkreśla ZTM w bilety można się zaopatrzyć także w bardziej tradycyjny sposób. Można nabyć je w 4826 miejscach sprzedaży w stolicy (dane ZTM z lipca tego roku - red.): w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM (21), inne punkty sprzedaży (1794), biletomatach stacjonarnych (721) oraz w biletomatach umieszczonych w pojazdach (2290).
ab/pm
Źródło zdjęcia głównego: ZTM