Maszyny firmy Astaldi na dobre zadomowiły się na Ursynowie, gdzie trwa budowa Południowej Obwodnicy Warszawy. - Na razie prowadzimy prace przygotowawcze, bardziej konkretne działania rozpoczniemy po długim weekendzie - zapowiada rzecznik wykonawcy.
Wbrew pozorom, to co widać na zdjęciach, to nie kadry z filmu science-fiction. - To maszyna służąca do wiercenia i wkładania profili do "ściany berlińskiej", czyli obudowy wykopu wokół metra - wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy Astaldi odpowiadającej za budowę POW na Ursynowie.
Sprzęt pracuje u zbiegu al. KEN i ul. Płaskowickiej. Docelowo ma przechodzić tędy podziemny tunel obwodnicy. Na razie - jak podkreśla rzecznik - trwają tam jedynie prace przygotowawcze.
Nowe objazdy
- W najbliższym czasie planujemy rozpocząć budowę ścian szczelinowych, które posłużą najpierw jako podparcie do tunelu metra, a potem będą ścianami przyszłego tunelu obwodnicy - mówi Witczyński. Więcej informacji o harmonogramie prac na najbliższy czas mamy poznać tuż po długim majowym weekendzie.
Prace na Ursynowie ruszyły 1 marca. Obejmowały likwidację popularnego ronda u zbiegu al. KEN i Płaskowickiej i likwidację lewoskrętu na tym skrzyżowaniu. Wprowadzono szereg objazdów dla mieszkańców.
Park nad tunelem
Tunel pod Ursynowem ma liczyć 2,3 kilometry. Przebiegać będzie wzdłuż Płaskowickiej, pod al. KEN i pierwszą linią metra. Zmienić ma się również teren nad tunelem. Pojawią się nowe alejki, drzewa i ławki. Wizualizacje parku prezentowaliśmy na tvnwarszawa.pl.
O wyglądzie tego miejsca zadecydowali sami mieszkańcy w konsultacjach społecznych. Podczas warsztatów mogli sami zaprojektować poszczególne jego elementy.
Cała Południowa Obwodnica Warszawy obejmuję 18,5 km drogi – od węzła Puławska do węzła Lubelska. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to trzeci kwartał 2020 roku.
Tędy będzie przebiegać tunel:
kw/b
Źródło zdjęcia głównego: Astaldi