160 km/h do Piaseczna. Wyremontują tory i stacje

Kolejarze wyremontują tory (zdj. ilustracyjne)
Kolejarze wyremontują tory (zdj. ilustracyjne)
Źródło: PKP PLK
Dobra wiadomość dla mieszkańców Piaseczna i okolic. Za niespełna dwa lata pociągi do południowej części aglomeracji warszawskiej mogą jeździć nawet z prędkością 160 km/h. Kolejarze wyremontują 27 kilometrów torów od Warszawy Okęcie do stacji Czachówek Południowy oraz wszystkie perony i przystanki na tej linii.

Kolejarze podpisali w poniedziałek umową z wykonawcą modernizacji linii między stacją Warszawa Okęcie a Czachówek Południowy. – Modernizacja będzie polegała na rozbiórce i budowie od nowa torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej na całym odcinku - powiedział Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zmieni się układ torów na stacjach przy lotnisku, w Piasecznie oraz w Czachówku. - Umożliwi to przewoźnikom takim jak Szybka Kolej Miejska uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii – zapewnia Mochocki.

Jak zapewniają kolejarze, po remoncie pociągi mają na znacznej części tego odcinka rozpędzić się nawet do 160 km/h.

Remont stacji

PKP chce przebudować też wszystkie perony na stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy oraz na przystankach: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne, Ustanówek oraz Czachówek Górny. Zyskają wiaty i będą łatwo dostępne dla osób niepełnosprawnych. Plan robót zakłada również budowę kładki dla pieszych na stacji Warszawa Okęcie i przebudowę kładki na stacji Piaseczno. W Czachówku Południowym powstanie przejście podziemne.

Przebudowane zostaną też wiadukty nad torami, a całkiem nowa przeprawa powstanie w okolicy przystanku Warszawa Jeziorki.

Prace mają się zakończyć w przeciągu 20 miesięcy i pochłoną kwotę 462 mln złotych.

Dalej do Radomia

Jak informują kolejarze podpisana w poniedziałek umowa jest trzecim kontraktem na modernizację trasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Pierwsze dwa dotyczą zaprojektowania i budowy systemu sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji stacji Radom.

W planach PLK ma ogłoszenie przetargów na kolejne fragmenty tej trasy między Czachówkiem a Warką oraz Warką a Radomiem. Modernizacja tego ostatniego odcinka wiąże się, między innymi z budową drugiego toru.

Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/h na 93 procentach długości, planowane jest na lata 2014 – 2020.

Stojaki rowerowe przy stacji

jb/

Czytaj także: