Kolejarze podpisali w poniedziałek umową z wykonawcą modernizacji linii między stacją Warszawa Okęcie a Czachówek Południowy. – Modernizacja będzie polegała na rozbiórce i budowie od nowa torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej na całym odcinku - powiedział Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Zmieni się układ torów na stacjach przy lotnisku, w Piasecznie oraz w Czachówku. - Umożliwi to przewoźnikom takim jak Szybka Kolej Miejska uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii – zapewnia Mochocki.
Jak zapewniają kolejarze, po remoncie pociągi mają na znacznej części tego odcinka rozpędzić się nawet do 160 km/h.
Remont stacji
PKP chce przebudować też wszystkie perony na stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy oraz na przystankach: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne, Ustanówek oraz Czachówek Górny. Zyskają wiaty i będą łatwo dostępne dla osób niepełnosprawnych. Plan robót zakłada również budowę kładki dla pieszych na stacji Warszawa Okęcie i przebudowę kładki na stacji Piaseczno. W Czachówku Południowym powstanie przejście podziemne.
Przebudowane zostaną też wiadukty nad torami, a całkiem nowa przeprawa powstanie w okolicy przystanku Warszawa Jeziorki.
Prace mają się zakończyć w przeciągu 20 miesięcy i pochłoną kwotę 462 mln złotych.
Dalej do Radomia
Jak informują kolejarze podpisana w poniedziałek umowa jest trzecim kontraktem na modernizację trasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Pierwsze dwa dotyczą zaprojektowania i budowy systemu sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji stacji Radom.
W planach PLK ma ogłoszenie przetargów na kolejne fragmenty tej trasy między Czachówkiem a Warką oraz Warką a Radomiem. Modernizacja tego ostatniego odcinka wiąże się, między innymi z budową drugiego toru.
Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/h na 93 procentach długości, planowane jest na lata 2014 – 2020.
Stojaki rowerowe przy stacji
jb/
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK