Przejazd rowerzystów i list otwarty Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania do władz miasta - to kolejne formy protestu po konsultacjach, jakie Zarząd Dróg Miejskich przeprowadził ws. nowego układu komunikacyjnego przy ul. Gajowej. Część mieszkańców uważa, że zrobiono je "dla picu".
O oburzeniu mieszkańców pisaliśmy już na tvn24.pl.
Teraz głos zabrali też rowerzyści, którzy też uważają, że konsultacje były źle przeprowadzone.
- Już wszystkie media trąbią o konsultacjach prowadzonych przez ZDM. Słusznie, że jest o tym mowa, źle, że to wróży kolejne takie przypadki. My w sprawie ulic wokół Gajowej zabierzemy głos na nasz sposób - zapowiada Kamila Sapikowska z Poznańskiej Masy Krytycznej.
Rowerzyści zapowiedzieli swój protest na piątkowy wieczór. Masa Krytyczna wyjedzie ze Starego Rynku o godz. 18:30 i przejedzie ulicami Jeżyc. Trasa liczy w sumie ponad 8 km.
Trasa piątkowej Masy Krytycznej
Stary Rynek - Szkolna - Podgórna - Al. Marcinkowskiego - Pl. Wolności (pierzeja południowa) - Ratajczaka - 3 Maja - Pl. Ratajskiego (1 okrążenie) - 3 Maja - Ratajczaka - 27 Grudnia - Kantaka - Św. Marcin - Kościuszki - Taylora - Al. Niepodległości - Fredry - Roosevelta - Słowackiego - Mickiewicza - Zwierzyniecka - Kraszewskiego - Sienkiewicza - Asnyka - Słowackiego - Wawrzyniaka (pod prąd) - Szamarzewskiego - Kraszewskiego - Zwierzyniecka - Gajowa - Bukowska - Zeylanda - Zwierzyniecka - Rondo Kaponiera - Św. Marcin - Al. Marcinkowskiego - Paderewskiego - Stary Rynek
"Po co te konsultacje?"
Tymczasem stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania wysłało do wiceprezydenta Poznania Mirosława Kruszyńskiego list otwarty, w którym pytają o sposób przeprowadzenia konsultacji społecznych w sprawie przebudowy.
Pytają w punktach:
"1. W jakim celu przeprowadzane są konsultacje społeczne, jeśli konsultacje między ZDM oraz biurem projektowym zostały już zakończone, zmiany raczej nie są już możliwe, a procedura przetargowa rozpoczęta?
2. Jaką rolę pełni ZDM w przedmiotowej inwestycji, skoro „nie realizuje tej inwestycji”, a uwagi mieszkańców jedynie „przekaże inwestorowi” bez poddania ich gruntownej analizie?
3. Kto zapewni, że projekt będzie dobry dla mieszkańców miasta, zgodny z polityką transportową miasta, a nie będzie realizował jedynie potrzeb inwestora finansującego przebudowę, skoro uwagi będzie rozpatrywał inwestor?
4. Jaką wartość ma przesłane przez mieszkańców 61 maili z uwagami i czy można się spodziewać ich uwzględnienia w projekcie?
5. W jaki sposób niniejsza inwestycja realizuje Strategię Rozwoju Miasta Poznania 2030 (jednym z mierników strategicznego programu "Zrównoważony transport" jest zwiększenie prędkości komunikacyjnej transportu publicznego) oraz Politykę Transportową Miasta Poznania?
6. Czym uzasadniona jest ilość sygnalizacji świetlnych w projekcie? Jeśli bezpieczeństwem pieszych, to prosimy o przedstawienie statystyk wypadków na tej ulicy z udziałem pieszych w ostatnich latach."
- Pismo trafiło już do wiceprezydenta, który przygotuje odpowiedź po konsultacjach z Zarządem Dróg Miejskich - informuje w rozmowie z tvn24.pl Paweł Marciniak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Poznania.
Prace ruszą wiosną
Przebudowa ulic wokół dawnej zajezdni tramwajowej na Jeżycach, która była przedmiotem budzących kontrowersje konsultacji, ma ruszyć wiosną. Wyremontowane mają zostać ulice Zwierzyniecka, Kraszewskiego, Sienkiewicza i Gajowa a ul. Prusa ma zostać wydłużona. Naprawy doczekają się także wyjątkowo zaniedbane w tej okolicy chodniki, powstaną drogi rowerowe oraz 7 sygnalizacji świetlnych. To właśnie ilość nowych sygnalizacji budzi protesty wśród mieszkańców Poznania. Czytaj więcej.
Inwestycja pochłonie ponad 6 mln złotych. Jej koszty w całości pokryje firma REF Easter Opportunities, która buduje w miejscu starej zajezdni nowa dzielnicę mieszkaniową i halę targową.
Autor: FC/mz / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania