Węższa jezdnia, szersze przystanki. Przebudowa Grójeckiej coraz bliżej

Grójecka zostanie przebudowana
Grójecka zostanie przebudowana
Źródło: ZDM
Przebudowa jezdni i chodników, nowa droga dla rowerów - w najbliższych latach Grójecką czekają zmiany. Ich efekty mieszkańcy zobaczą w 2020 roku.

Jak zapowiada Zarząd Dróg Miejskich, planowane zmiany mają podnieść jakość przestrzeni publicznej i uczynić z Grójeckiej główną aleję Ochoty.

”Dzięki planowanej przebudowie wzrośnie bezpieczeństwo jej użytkowników, a ulica stanie się bardziej przyjazna dla wszystkich" - czytamy na stronie ZDM.

Dwa pasy wystarczą

Planowana przebudowa będzie obejmowała zmianę podziału przestrzeni ulicy na odcinku od placu Zawiszy do Bitwy Warszawskiej 1920 r., po stronie północno-zachodniej (w kierunku od centrum).

Chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone, z uwzględnieniem udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami.

"W ramach projektu zinwentaryzowane zostaną lokale usługowe wzdłuż ulicy, aby określić potencjał rozwoju usług i wskazać miejsca, gdzie należy przewidzieć przestrzeń na ogródki gastronomiczne" -zapowiada ZDM.

"Przekrój jezdni zostanie zracjonalizowany - ze względu na znacznie mniejsze natężenie ruchu nie ma potrzeby utrzymywania aż trzech pasów ruchu w kierunku od centrum. Po przebudowie jezdnia będzie miała dwa pasy, co w zupełności wystarczy, aby obsłużyć istniejący ruch. Dzięki odzyskaniu części przestrzeni, uda się wyznaczyć miejsca postojowe oraz poszerzyć przystanki tramwajowe do min. 3,5 metra" - czytamy na stronie urzędu.

Planowana jest też przebudowa sygnalizacji świetlnych przy Dalekiej i Niemcewicza. Dzięki temu priorytet mają zyskać tramwaje. Wymienione zostanie również oświetlenie uliczne.

Korytarz rowerowy

Na całym odcinku ma powstać droga dla rowerów, oddzielona od jezdni i chodnika. Połączy się ona z już istniejącymi trasami na dalszym odcinku Grójeckiej, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz w Alejach Jerozolimskich. W ten sposób powstanie kilkukilometrowy korytarz, dzięki któremu mieszkańcy Ochoty i Włoch będą mogli dotrzeć rowerem do centrum.

W przetargu na projekt przebudowy oferty złożyły cztery firmy. Teraz będą one analizowane. Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy, wybrany projektant będzie miał około 11 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.

Wstępny projekt zmian będzie podlegał konsultacjom społecznym. Po rozpatrzeniu uwag i opracowaniu kompletnej dokumentacji, planowany jest przetarg na wykonawcę przebudowy. Jak zapowiada ZDM, przebudowa powinna zakończyć się do 2020 r.

Inwestycja jedna z wielu

Przebudowa ulicy będzie dopełnieniem innych planowanych inwestycji – przebudowy placu Narutowicza przygotowywanej przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, przebudowy skrzyżowania z Wawelską oraz sygnalizacji na wysokości Częstochowskiej planowanej przez ZDM, a także przebudowy skrzyżowania z Bitwy Warszawskiej 1920 r., za którą będą odpowiadać Tramwaje Warszawskie.

O problemach na skrzyżowaniu Grójeckiej i Wawelskiej informowaliśmy pod koniec lata:

Warszawski Tetris

Źródło: Bartek Przybysz / Mordor Na Domaniewskiej
Tak tworzyły się korki na Ochocie
Tak tworzyły się korki na Ochocie
Teraz oglądasz
Warszawski Tetris na Ochocie
Warszawski Tetris na Ochocie
Teraz oglądasz
Przejazd przez skrzyżowanie
Przejazd przez skrzyżowanie
Teraz oglądasz

Warszawski Tetris

kr/pm

Czytaj także: