W grudniu otworzyli, teraz wymieniają nawierzchnię. Ciężki sprzęt na moście POW

Przygotowania do prac drogowych na moście Południowej Obwodnicy Warszawy
Przygotowania do prac drogowych na moście Południowej Obwodnicy Warszawy
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl
Do końca tygodnia potrwają utrudnienia na otwartym w grudniu moście w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy na S2. Drogowcy informują, że wykonawca będzie frezował jezdnię, a potem ułoży na niej nową nawierzchnię. W tym czasie droga będzie zwężona.

Jak poinformował stołeczny oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w poniedziałek wieczorem około godziny 22.00 rozpoczęło się wdrażanie czasowej organizacji na moście Anny Jagiellonki w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy na S2. Zwężona została południowa jezdnia mostu w kierunku Siedlec na odcinku pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Wał Miedzeszyński.

"Kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu w kierunku Siedlec oraz jeden pas do zjazdu z S2 na ulicę Wał Miedzeszyński. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 60 kilometrów na godzinę" - czytamy w komunikacie drogowców. Zapewniają oni też, że prace powinny zakończyć się jeszcze w tym tygodniu do 8 sierpnia.

"Wygrodzono dwa pasy ruchu"

We wtorek przygotowania do rozpoczęcia prac na moście obserwował reporter tvnwarszawa.pl Mateusz Szmelter.

- Jadąc mostem w kierunku wschodnim, można zauważyć oznakowanie ostrzegające o zbliżającym się zwężeniu jezdni. Na moście wprowadzono również ograniczenia prędkości najpierw do 80, potem do 60 kilometrów na godzinę. Wygrodzone zostały dwa pasy ruchu. Obecnie drogowcy są na etapie wykonywania prac organizacyjnych, czyli oznakowania i zabezpieczenia wyłączonego z ruchu fragmentu trasy - opisuje Szmelter. Jak dodaje, w miejscu, które jest wyłączone z ruchu, pojawiło się kilka wywrotek oraz maszyna do frezowania.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO >>>

Frezowanie na POW

GDDKiA podaje, że "wykonawca, w ramach gwarancji należytego wykonania, będzie frezował nawierzchnię na około 850-metrowym odcinku ciągu głównego, a następnie ułoży nową warstwę ścieralną nawierzchni i wykona oznakowanie poziome".

Drogowcy zaznaczają też, że "GDDKiA prowadzi badania kontrolne zarówno na etapie prowadzenia robót, jak i w całym okresie gwarancyjnym oraz użytkowania. ‎Na podstawie uzyskanych wyników badań przeprowadzonych w okresie gwarancyjnym, podjęta została decyzja o wymianie warstwy ścieralnej" - tłumaczą.

Czytaj także: