Koncepcję przebudowy ulicy Okrzei przygotował Zespół Roboczy Urzędu Dzielnicy Praga-Północ po konsultacjach z miejskimi urzędnikami. Pokazano ją na sesji Rady Dzielnicy. Projekt pokazano architektoniczno-urbanistyczno-funkcjonalny zakłada całkowitą przebudowę ulicy Okrzei, którą w przyszłości, po ukończeniu budowy ścieżki pieszo-rowerowej przez Wisłę, będzie można dostać się na Pragę-Północ.
Deptak i powitalny napis
Jak czytamy w komunikacie na ten temat, tuż po zejściu z mostu przez rzekę naszym oczom ukaże się otoczony zielenią szeroki deptak z powitalnym pylonem i napisem "Witaj na Pradze-Północ". "Obok pieszych swoje miejsce będą mieć też rowerzyści oraz kierowcy, którzy jednopasmową ulicą Okrzei pojadą w stronę ulicy Targowej. Nie zabraknie także małej architektury, ławek dla mieszkańców, przystanki autobusowe zostaną wkomponowane między drzewami. Wzdłuż ulicy powstaną także ogródki gastronomiczne oraz toaleta publiczna" – opisują w projekcie architekci.
Uspokojenie ruchu oraz poprawa bezpieczeństwa pieszych wiążą się ze zmianami komunikacyjnymi. Według wstępnego projektu ulica Panieńska zostanie zaślepiona, z kolei na wysokości ulicy Wrzesińskiej powstanie "przebitka" między ulicami Kłopotowskiego i Okrzei. Pracownicy Biura Architektury i Planowania Przestrzennego wnioskowali także o utworzenie przestrzeni dla mieszkańców na wysokości Urzędu Skarbowego i Urzędu Marszałkowskiego. Koncepcja ta znalazła odzwierciedlenie w projekcie zaprezentowanym podczas sesji Rady Dzielnicy. Widzimy nowe nasadzenia, ogródki gastronomiczne oraz małą architekturę.
Najpierw dokończenie Trasy Świętokrzyskiej
Koncepcja została zaprezentowana mieszkańcom Pragi-Północ oraz radnym. "Wyrazili pozytywne stanowisko, wnosząc jednocześnie do Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy, by stała się ona elementem wyjściowym dla Zarządu Dróg Miejskich oraz Biura Architektury i Planowania Przestrzennego przy realizacji zapowiedzianej na najbliższe lata inwestycji rewitalizacji ulicy Okrzei, z deklarowanym budżetem zadania w wysokości 18.000.000,00 zł" - czytamy w komunikacie.
Podkreślono jednak, że zdaniem autorów koncepcji, ważnym aspektem przed rozpoczęciem realizacji projektu jest dokończenie Trasy Świętokrzyskiej, a tym samym połączenie ulicy Sokolej z ulicą Kijowską, co usprawni ruch kołowy na terenie dzielnicy.
Informowaliśmy też o budowie estakady na Marsa.
Autorka/Autor: katke/gp
Źródło: tvnarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Urząd miasta / inicjatywa projektowa sp. z o.o.