Przygotuj się na:

BUDOWA PĘTLI NA WOLI

Zarząd Dróg Miejskich rozpoczyna budowę nowej pętli autobusowej na Woli. W związku z tym, od wtorku kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej muszą liczyć się z utrudnieniami. Jak informuje ratusz, stara pętla przy Płockiej jest za mała, by mogło się na niej jednocześnie zatrzymywać kilka autobusów przegubowych.

Kładka na Warszawie Głównej. Miały być rampy, będą tylko windy

TVN Warszawa | Ulice

Autor:
mp/r
Źródło:
tvnwarszawa.pl
Tomasz Zieliński / tvnwarszawa.plPrace nad linią średnicową

Ochoccy działacze zauważyli, że kolejarze po cichu zrezygnowali z budowy ramp przy nowej kładce na stacji Warszawa Główna. W zamian powstaną windy, które - jak przekonują PKP Polskie Linie Kolejowe - "zapewnią optymalne ułatwienia pieszym bez względu na ograniczenia w poruszaniu się". Problem w tym, że windy na stacjach często się psują.

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że kładka, która ma ułatwić dostęp na perony Warszawy Głównej od Alej Jerozolimskich i ulicy Kolejowej, między Ochotą a Wolą, jest już na swoim miejscu. Od połowy kwietnia 276-tonowy obiekt "wędrował" nad ulicami z prędkością pięciu metrów na dobę. PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że nowy trakt komunikacyjny zostanie udostępniony mieszkańcom w sierpniu.

Działacze ze stowarzyszenia Ochocianie Sąsiedzi zauważyli jednak, że kładka nie wygląda tak, jak zapowiadali kolejarze trzy lata temu. Opisywali wówczas w komunikacie, że "będzie ona wyposażona w rampy dla rowerów oraz cztery windy, w tym dwie na wejściu od ulicy".

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE

Tymczasem ramp dla rowerzystów, osób z niepełnosprawnościami czy rodziców z dziećmi w wózkach jednak nie będzie. "Kładka miała zapewnić wygodne połączenie pomiędzy Ochotą i Wolą nie tylko schodami, ale i za pomocą ramp na obu jej końcach. Okazało się jednak, że PKP Polskie Linie Kolejowe SA, wbrew oficjalnie ogłaszanym planom, po cichu zrezygnowała z budowy pochylni" - napisało stowarzyszenie na Facebooku.

PKP PLK wywołane przez Ochocianów do tablicy, potwierdziło na Twitterze, że ramp nie będzie: "Do dyspozycji pieszych i rowerzystów będą windy".

"Niewygodne, o ograniczonej przepustowości i często się psujące" - tak pomysł wybudowania wind kwitują aktywiści. Komentujący wpis również zauważyli, że windy na stacjach często ulegają awarii. "Windy działają w połowie przypadków, wynika z moich doświadczeń. Ostatnio trafiłem na niedziałające windy na stacji Czachówek południowy (dwie, na peron w stronę Warszawy i przy zachodnim wyjściu na teren) oraz w Żyrardowie (na szczęście zdublowana przez pochylnię) - napisał Grzegorz.

Kolejarze: dźwigi zapewnią optymalne ułatwienia

Zapytaliśmy kolejarzy, dlaczego pomimo wcześniejszych zapowiedzi, zrezygnowali z budowy ramp przy kładce pieszo-rowerowej przy Dworcu Głównym? Nie odpowiedzieli wprost. Przekonują tylko, że windy to optymalne rozwiązanie. "Kładka na Warszawie Głównej będzie dostosowana zarówno do ruchu pieszego jak i rowerowego. Z rozpatrywanych opcji wybrano windy. Dźwigi zapewnią optymalne ułatwienia pieszym bez względu na ograniczenia w poruszaniu się. Windy będą dostosowane także do przewozu rowerów" - odpowiedział Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK. Nie odniósł się też do obaw aktywistów dotyczących awaryjności dźwigów.

Windy przelotowe pojawią się od strony Alej Jerozolimskich i Kolejowej. "Wejście na poziomie kładki i peronu będzie przeciwległymi drzwiami. Takie rozwiązanie pozwoli wygodniej korzystać z dźwigów" - dodał Janduła.

Autor:mp/r

Źródło: tvnwarszawa.pl

Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK