Kierowcy mają już dodatkową możliwość zjazdu z S2 w Puławską, w stronę centrum - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Takie rozwiązanie będzie dostępne do zakończenia budowy ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy.
Jak przekazali w komunikacie drogowcy, na sobotę zwołana została komisja wdrażająca czasową organizację ruchu, co oznacza, że od niedzieli kierowcy mogą zjeżdżać z S2 w Puławską w stronę centrum. Organizacja ruchu dla jadących od strony Okęcia przypomina tę sprzed paru miesięcy, kiedy to zlikwidowano zawrotkę na końcu trasy.
GDDKiA poinformowała na Facebooku, że zawrotka już funkcjonuje. Rano na miejscu był reporter tvnwarszawa.pl Artur Węgrzynowicz, który potwierdził podane przez drogowców informacje.
"Z nowej zawrotki skorzystają wyłącznie kierowcy jadący S2 od zachodu. Zamiast zjeżdżać obecną, docelową łącznicą węzła i na skrzyżowaniu z ul. Puławską skręcać w lewo, będą mogli przejechać trasą główną, a następnie skręcić w lewo i poprzez łącznicę zjazdową od strony Ursynowa dotrzeć do skrzyżowania. Tu w kierunku centrum będzie można skręcić z trzech pasów" - napisała GDDKiA.
Zawrotka działa tylko dla tego jednego kierunku, nie ma więc na niej sygnalizacji świetlnej. Sam zakręt znalazł się też kawałek dalej na wschód, a kierowcy korzystają między innymi z jednego z tuneli przyszłego węzła Puławska. Takie rozwiązanie będzie dostępne do zakończenia budowy ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy.
Planują oddanie tunelu na II kwartał 2021 roku
Zawrotka na trasie S2, w pobliżu skrzyżowania z Puławską, powstała w 2013 roku jako rozwiązanie tymczasowe w ramach budowy przedłużenia obwodnicy w kierunku Wisły. Jej rolą było zminimalizowanie utrudnień na węźle Puławska.
Jak podkreślili drogowcy, połączenie istniejącego odcinka S2 z budowanym przedłużeniem trasy wymagało wiele pracy, bo konieczne było rozebranie dotychczasowej zawrotki i zniwelowanie różnic poziomu pomiędzy istniejącym i budowanym fragmentem trasy. "Przebudowany i przedłużony został mur oporowy oraz wykonano nasyp, na którym znalazły się poszczególne warstwy nawierzchni. Ponadto wybudowana została kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny oraz nowe oświetlenie drogowe. Bezpieczeństwo ruchu zostało zapewnione poprzez zamontowane bariery energochłonne czy też oznakowanie pionowe i poziome" - wyliczają drogowcy w komunikacie.
Południowa Obwodnica Warszawy
Południowa Obwodnica Warszawy zepnie ze sobą odcinki autostrady A2. Prace trwają od węzła Puławska do węzła Lubelska. Przez Ursynów trasa będzie biegła tunelem o długości ponad dwóch kilometrów pod linią metra. Po minięciu Wilanowa kierowcy wjadą na most, a potem odcinkiem wawerskim dojadą właśnie do węzła Lubelska. Droga będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, każda po 14,5 metra szerokości, a także ścieżki pieszo-rowerowe po obu stronach. Sam most docelowo będzie miał półtora kilometra długości i 46 metrów szerokości.
GDDKiA zapowiedziała w sobotnim komunikacie, że jeszcze w tym roku odda do użytku odcinek S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska. "Przystąpimy do otwarcia trasy niezwłocznie po uzyskaniu od Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie" - zapewniła i wskazała, że planowany termin oddania do użytku tunelu na Ursynowie przewidziany jest w II kwartale 2021 roku.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA