- Otrzymaliśmy wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach Północnego wylotu z Warszawy w kierunku Gdańska w ciągu drogi ekspresowej S7 - powiedział Krynicki. - Trasa ominie podwarszawskie Łomianki - dodał rzecznik.
Trzy pasy w każdym kierunku
Projektowana droga będzie liczyła prawie 13 kilometrów. W początkowej części przebiegnie po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej. Następnie za węzłem "Kolejowa" droga odbiegnie w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie.
- Dalej biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Następnie, za Arkuszową, planowana droga schodzi do tunelu o długości 1000 m i kolejnego o długości 1123 m, a dalej wznosi się ponad teren nad drogą S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS - poinformowała GDDKiA.Wylot z Warszawy na odcinku Kiełpin - Trasa Armii Krajowej ma mieć po 3 pasy w każdym kierunku.
- Ze względu na przejście przez mocno zurbanizowane tereny planowana droga przewiduje realizację dwóch tuneli. Podziemne przejazdy mają ominąć część mieszkalną Bemowa i następnie Chomiczówki - zapewnił Krynicki.
Nie przebiegnie przez Łomianki
Jak dodał rzecznik, alternatywnym wariantem była rozbudowa trasy przechodzącej przez Bielany i dalej przez całą długość podwarszawskich Łomianek. Wiązałoby się to jednak z bardzo dużą liczbą wysiedleń i wyburzeń.- Obecnie planowane jest ogłoszenie przetargu na jesieni 2018 roku na Koncepcję Programową wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym, aby na początku 2019 roku móc podpisać umowę na wykonanie - poinformowała GDDKiA.
Później, kiedy w rękach drogowców będzie już dokumentacja potrzebna do ogłoszenia postępowania przetargowego, będzie można wyłonić wykonawcę i podpisać z nim umowę. Udostępnienie ekspresowego wylotu ze stolicy w stronę Trójmiasta planowane jest w latach 2024-2025.Całość odcinka ma być zrealizowana w standardzie drogi klasy S i z dopuszczalnym obciążenie 115 kN/oś. Przekrój będzie 3-pasowy na całym przebiegu, a w części nawet 4-pasowy w każdym kierunku. Szerokość pasa ruchu ma wynosić 3,50 m, a pasa awaryjnego postoju 2,5 m. Minimalna wysokość skrajni to 4,7 m.
Wiadukty, tunele
- Droga ma zostać wyposażona w takie obiekty inżynierskie, jak chociażby wiadukty, tunele, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy - podali drogowcy.Na następny odcinek trasy - Czosnów - Kiełpin - trwa ogłoszone 16 lutego postępowanie przetargowe na Koncepcję Programową dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej. - Podpisanie umowy przypada na okolice połowy roku, natomiast rozpoczęcie procedury wyłonienia wykonawcy na projekt i budowę odcinka, na jesień przyszłego roku, dzięki czemu można by podpisać umowę na zadanie jeszcze w 2020 r. - powiedział Krynicki.
Czytaj też o budowie Południowej Obwodnicy Warszawy:
PAP/kz/r
Południowa Obwodnica Warszawy - most
Południowa Obwodnica Warszawy - most
Źródło zdjęcia głównego: targeo, tvnwarszawa.pl