W tunelach, pod lasem. Trasa S7 ominie Łomianki

S7 ominie Łomianki
S7 ominie Łomianki
Źródło: targeo, tvnwarszawa.pl
Trasa S7, czyli wyjazd z Warszawy w kierunku Gdańska, ominie Łomianki - poinformował Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Oddanie odcinka trasy jest planowane na lata 2024-25.

- Otrzymaliśmy wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach Północnego wylotu z Warszawy w kierunku Gdańska w ciągu drogi ekspresowej S7 - powiedział Krynicki. - Trasa ominie podwarszawskie Łomianki - dodał rzecznik.

Trzy pasy w każdym kierunku

Projektowana droga będzie liczyła prawie 13 kilometrów. W początkowej części przebiegnie po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej. Następnie za węzłem "Kolejowa" droga odbiegnie w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie.

- Dalej biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Następnie, za Arkuszową, planowana droga schodzi do tunelu o długości 1000 m i kolejnego o długości 1123 m, a dalej wznosi się ponad teren nad drogą S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS - poinformowała GDDKiA.Wylot z Warszawy na odcinku Kiełpin - Trasa Armii Krajowej ma mieć po 3 pasy w każdym kierunku.

- Ze względu na przejście przez mocno zurbanizowane tereny planowana droga przewiduje realizację dwóch tuneli. Podziemne przejazdy mają ominąć część mieszkalną Bemowa i następnie Chomiczówki - zapewnił Krynicki.

S7 ominie Łomianki
S7 ominie Łomianki
Źródło: tvnwarszawa.pl

Nie przebiegnie przez Łomianki

Jak dodał rzecznik, alternatywnym wariantem była rozbudowa trasy przechodzącej przez Bielany i dalej przez całą długość podwarszawskich Łomianek. Wiązałoby się to jednak z bardzo dużą liczbą wysiedleń i wyburzeń.- Obecnie planowane jest ogłoszenie przetargu na jesieni 2018 roku na Koncepcję Programową wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym, aby na początku 2019 roku móc podpisać umowę na wykonanie - poinformowała GDDKiA.

Później, kiedy w rękach drogowców będzie już dokumentacja potrzebna do ogłoszenia postępowania przetargowego, będzie można wyłonić wykonawcę i podpisać z nim umowę. Udostępnienie ekspresowego wylotu ze stolicy w stronę Trójmiasta planowane jest w latach 2024-2025.Całość odcinka ma być zrealizowana w standardzie drogi klasy S i z dopuszczalnym obciążenie 115 kN/oś. Przekrój będzie 3-pasowy na całym przebiegu, a w części nawet 4-pasowy w każdym kierunku. Szerokość pasa ruchu ma wynosić 3,50 m, a pasa awaryjnego postoju 2,5 m. Minimalna wysokość skrajni to 4,7 m.

Wiadukty, tunele

- Droga ma zostać wyposażona w takie obiekty inżynierskie, jak chociażby wiadukty, tunele, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy - podali drogowcy.Na następny odcinek trasy - Czosnów - Kiełpin - trwa ogłoszone 16 lutego postępowanie przetargowe na Koncepcję Programową dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej. - Podpisanie umowy przypada na okolice połowy roku, natomiast rozpoczęcie procedury wyłonienia wykonawcy na projekt i budowę odcinka, na jesień przyszłego roku, dzięki czemu można by podpisać umowę na zadanie jeszcze w 2020 r. - powiedział Krynicki.

Czytaj też o budowie Południowej Obwodnicy Warszawy:

PAP/kz/r

Południowa Obwodnica Warszawy - most

Źródło: Gulermak
Tak działa maszyna budująca most
Tak działa maszyna budująca most
Teraz oglądasz
Wizualizacja obwodnicy
Wizualizacja obwodnicy
Teraz oglądasz
Trasa przez most
Trasa przez most
Teraz oglądasz
Odcinek na prawym brzegu
Odcinek na prawym brzegu
Teraz oglądasz

Południowa Obwodnica Warszawy - most

Czytaj także: