Jak czytamy w komunikacie, poza wymienionymi w ustawie o pracownikach samorządowych stanowiskach takich jak sekretarka, telefonistka, praczka czy szwaczka, stołeczny urząd wprowadza możliwość stosowania żeńskich form nazw wszystkich stanowisk.
"Od 1 stycznia 2021 r., Panie prezydentki, inspektorki, naczelniczki, burmistrzynie czy dyrektorki, będą mogły posługiwać się żeńskimi formami nazw stanowisk w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, w tym na stronach internetowych i komunikatach prasowych, w stopkach wysyłanych e-maili, nagłówkach pism urzędowych, wizytówkach czy tabliczkach przydrzwiowych" - wymienia urząd miasta.
I przypomina, że nazwy stanowisk pracowników administracji samorządowej określone zostały Rozporządzeniem Rady Ministrów z 15 maja 2018 roku. "Dlatego w większości dokumentów kadrowych, a także w dokumentach o charakterze formalnym, takich jak decyzje administracyjne i inne dokumenty, których forma została określona przepisami prawa, będzie musiała być stosowana forma męska" - zaznacza w komunikacie.
Stołeczni urzędnicy zapowiadają jednak, że będą apelować o zmianę ustawy, tak aby żeńskie końcówki mogły być stosowane także na pieczątkach czy legitymacjach.
Informowaliśmy także o planowanych na 2021 rok inwestycjach w mieście:
Autorka/Autor: katke/r
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock