Rozstrzygnięto przetarg na budowę trasy tramwajowej na Tarchomin. Ma zająć się tym firma ZUE S.A, która zaproponowała najniższa cenę. Na wykonanie prac będzie miała 10 miesięcy.
Linia tramwajowa od trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ulicy J. Mehoffera to długo oczekiwana inwestycja. Do tej pory udało się otworzyć tylko krótki odcinek torów, które kończą się zaraz za zjazdem z mostu Skłodowskiej-Curie.
Teraz Tramwaje Warszawskie wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na trasę do pętli przy ul. Mehoffera. Najniższa ofertę złożyła firma ZUE S.A (64 199 999 zł brutto). Inwestycja ma być zrealizowana w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy.
Lata przygotowań
Załatwianie pozwoleń rozpoczęło się w 2008 r. Pod koniec września 2013 roku pisaliśmy, że udało się zdobyć decyzję środowiskową, a potem pozwolenie na budowę.
Przetarg na wykonawcę inwestycji został ogłoszony w sierpniu 2013 roku. W związku z dużą ilością pytań otwarcie ofert z 30 grudnia 2013 r. przełożono początkowo na 15 stycznia, a następnie na 23 stycznia 2014 r.
Zaskarżone zostało też pozwolenie na budowę. Postępowanie odwoławcze jest w toku. Jak wyjaśniała Ivetta Biały, rzecznik prasowy wojewody mazowieckiego, zostanie rozpatrzone do 31 stycznia. – Pozwolenia ma rygor natychmiastowej wykonalności – mówi Biały. Oznacza to, że prace mogą ruszyć od razu po wydaniu orzeczenia.
Plany Tramwajów Warszawskich na 2014:
lata/ran
Plany Tramwajów Warszawskich na 2014 rok
Źródło zdjęcia głównego: ZTM