Jak informuje metro, duże zainteresowanie zwiedzających targi wzbudziła specjalna rampa wysuwająca się spod pociągu, która niweluje przestrzeń pomiędzy wagonem, a krawędzią peronu.
- To innowacyjne rozwiązanie. Rampy będą instalowane przy pierwszych i ostatnich drzwiach. Ułatwią wejście niepełnosprawnych i rodzicom z wózkami - mówi przebywający na berlińskich targach rzecznik metra Krzysztof Malawko.
Dla I i II linii
Pociąg prezentowany w Berlinie będzie jednym z pierwszych, które trafią do Warszawy pod koniec roku.
Jednak zanim wsiądą do niego pasażerowie, minie kilka miesięcy. – To całkiem nowy model, dlatego musi przejść proces certyfikacji, świadectwa bezpieczeństwa. Potrwa to co najmniej do września – wyjaśnia Malawko.
Produkcja nowoczesnych i szybkich Inspiro ruszyła w lutym. Stolica ma być pierwszym miastem na świecie, które zacznie eksploatować ten tabor. 35 sześciowagonowych pociągów będzie kosztować ponad miliard złotych.
Pierwsze z nich wyjadą na tory I linii w przyszłym roku - podaje metro. Później mają też obsługiwać II linię.
Z wizytą w fabryce Siemensa:
Nowe pociągi metra
Siemens prezentuje wagony
Czytaj więcej na temat produkcji tych pociągów.
b/mz/roody
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie