Lada dzień mają rozpocząć się prace przy budowie tunelu pod torami kolejowymi w Międzylesiu. Do wycięcia będzie blisko 400 drzew, a wyburzonych ma być m.in. 6 budynków mieszkalnych i 13 pawilonów.
Budowa tunelu i przebudowa ulic Zwoleńskiej oraz Żegańskiej to długo oczekiwana inwestycja na prawym brzegu Wisły. Prace mają potrwać do listopada 2016. Rozpoczną się od wycinki i wyburzania.
- Wycinka drzew zacznie się w najbliższych dniach. Konieczne jest usuniecie 370 drzew, głównie klonów, drzew owocowych, robinii, topoli, kilku jesionów, tuj, lip, sosen, świerków - wylicza Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Budynki, pawilony, garaże
Ale na tym nie koniec - zanim zacznie się sama budowa, wyburzone zostaną też budynki. Jak informuje ZMID, łącznie operacja ta dotyczyć będzie 34 obiektów. - 6 budynków mieszkalnych, 13 pawilonów handlowych i usługowych, 11 budynków gospodarczych, garaży, altan, 4 tablice reklamowe. Rozbiórki zaczną się w lutym – tłumaczy Gajewska.
W czasie prac nie obejdzie się bez utrudnień. Organizacja ruchu jest jeszcze ustalana z inżynierem ruchu. Na razie drogowcy zakładają, że pociągi na tym odcinku będą jeździły wahadłowo.
Recepta na korki
Inwestycja zakłada rozbudowę ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej od ul. Pożaryskiego do ul. Mrówczej, a także budowę tunelu pod linią kolejową do Otwocka. - Tunel nie będzie budowany w tym miejscu, w którym obecnie znajduje się przejazd przez tory. Będzie przesunięty kilkadziesiąt metrów na północ - zastrzega Gajewska.
Przebudowany zostanie odcinek drogi o długości 827 metrów, z czego tunel pod torami stanowić będzie około 80 metrów. Zastąpi istniejący przejazd naziemny, który zostanie zamknięty.
Droga będzie miała po dwa pasy w obydwu kierunkach. Powstaną także podziemne przejścia dla pieszych: jedno pod torami kolejowymi i obiema jezdniami ul. Patriotów, drugie w rejonie urzędu dzielnicy.
Prace za 87 mln zł wykonuje firma Strabag.
CZYTAJ WIĘCEJ O PLANOWANYCH PRACACH.
O konieczności budowy mówiło się od wielu lat z uwagi na częste kursy pociągów KM i SKM, wymuszające zamykanie szlabanów i ogromne korki w godzinach szczytu.
W tym rejonie powstanie tunel
ran
Źródło zdjęcia głównego: ZMID