Na razie daszek pojawił się tylko w jednym miejscu. – Ma kształt litery „M”. Pochwalić się nim może jedynie wejście do metra od strony centrum handlowego - relacjonuje Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl.
- Zadaszenie montujemy tylko tam, gdzie nie będzie nam przeszkadzać w dalszych pracach - informuje Mateusz Witczyński, rzecznik spółki budującej II linię metra. Jak tłumaczy, niektórymi wejściami odbywa się jeszcze transport materiałów budowlanych do wnętrza stacji.
Wszystkie zadaszenia na pl. Wileńskim będą miały niebieski kolor.
Koniec prac w tym roku
Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. W czerwcu 2011 roku rozpoczęły się pierwsze utrudnienia dla kierowców. Zamknięto między innymi ulicę Sokolą, Prostą i Świętokrzyską.
Inwestycja początkowo gotowa miała być w październiku 2013 r. Obecny termin jej zakończenia to 30 września 2014 r.
Na opóźnienia wpłynęły między innymi początkowe kłopoty z uzyskaniem wszystkich pozwoleń na budowę stacji i tuneli. Budowniczowie zmierzyć musieli się również zalaniem stacji na Powiślu, jak również osuwiskiem na ul. Świętokrzyskiej. Ponadto prace utrudniało znajdowanie niewybuchów z II wojny światowej.
Na razie siedem stacji
Centralny odcinek II linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Te stacje to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat-Uniwersytet (wcześniej Nowy Świat), Centrum Nauki Kopernik (wcześniej Powiśle), Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.
Pasażerów wozić ma 20 pociągów inspiro.
W późniejszym czasie metro pojechać ma również na Wolę i Targówek. Jak zapowiadają urzędnicy, na całość budowy II linii zakończyć ma się w 2022 roku.
Stacja metra na pl. Wileńskim
Jeszcze miesiąc potrwają prace konstrukcyjne na budowanej stacji metra Rondo Daszyńskiego:
Końcówka prac konstrukcyjnych
su/roody