Na Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelską trwają odbiory. - Nowy odcinek POW uzyskał już pozytywne opinie Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska i straży pożarnej – poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Jak przekazała Tarnowska, celem GDDKiA jest oddanie do ruchu do końca tego roku dwóch odcinków: wawerskiego i wilanowskiego Południowej Obwodnicy Warszawy. - Niemniej jednak jest to uzależnione od zakończenia wszystkich odbiorów i uzyskania decyzji PnU (pozwolenia na użytkowanie - przyp. red.) - tłumaczyła.
Wskazała, że obecnie na trasie pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelską trwają odbiory. - Odbyły się już obowiązkowe kontrole Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska i straży pożarnej, zakończone pozytywnymi decyzjami - zaznaczyła.
Południowa Obwodnica Warszawy - plany na II kwartał 2021 roku
- W trakcie jest procedura administracyjna prowadzona przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego zmierzająca do uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Uzyskanie tego dokumentu umożliwi nam dopuszczenie do ruchu trasy - podkreśliła.
Razem z 15-kilometrowym fragmentem Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Warszawa Wilanów (Przyczółkowa) do węzła Lubelska GDDKiA planuje oddać do użytku w całości węzły: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński oraz Patriotów. Natomiast na węźle Lubelska otwarte zostaną dla ruchu relacje: Lublin - Warszawa, Warszawa - Lublin; Warszawa - Mińsk Mazowiecki, Mińsk Mazowiecki - Warszawa.
Tarnowska poinformowała również, że na ursynowskim odcinku POW od węzła Puławska do węzła Warszawa Wilanów trwają intensywne prace. - Zaawansowanie robót to około 89 procent. Zakładamy, że kierowcy pojadą tunelem w II kwartale 2021 roku - powiedziała.
Przypomniała, że kilka dni temu w obrębie przecięcia z budowaną Południową Obwodnicą Warszawy zostały oddane do użytku dwie jezdnie Wału Miedzeszyńskiego. - W ramach prowadzonej przez GDDKiA budowy drogi ekspresowej S2, na skrzyżowaniu jej z drogą wojewódzką nr 801, czyli ulicą Wał Miedzeszyński, powstał węzeł drogowy noszący tę samą nazwę - podkreśliła.
- Realizacja S2 POW wymagała przebudowy około 1400-metrowego odcinka drogi wojewódzkiej. W miejscu dawnej jednojezdniowej ulicy powstała dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Kierowcy praktycznie od rozpoczęcia prac związanych z budową S2 POW korzystali z tymczasowego objazdu przez Ogórkową - podała. - Łączny koszt budowy trzech odcinków S2 stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy to około 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - dodała.
Dwa węzły
We wrześniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że zamierza otworzyć dwa ursynowskie węzły: Ursynów Wschód oraz Ursynów Zachód, jeszcze zanim Astaldi dokończy tunel. Takie rozwiązanie oznaczałoby wpuszczenie potoku aut i ciężarówek do wnętrza dzielnicy. Te plany spotkały się ze zdecydowanym sprzeciwem stołecznego ratusza, a także ursynowskich radnych i burmistrza dzielnicy. Ostatecznie, po negocjacjach, GDDKiA zdecydowała się nie otwierać węzła Ursynów Wschód.
Południowa Obwodnica Warszawy
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA