Chodzi o 20-21 lipca, 27-28 lipca, 3-4 sierpnia oraz 10-11 sierpnia. W tym czasie kolejarze rozpoczną budowę nowych urządzeń tzw. dynamicznej informacji pasażerskiej, które będą obsługiwane z nowego budynku kolejowego, w którym mieści się lokalne centrum sterowania ruchem na stacji.
Zmiany dotyczą pociągów regionalnych i aglomeracyjnych
Zmiany obejmą 140 pociągów regionalnych i aglomeracyjnych kursujących między Radomiem, Piasecznem a Warszawą Gdańską. Podróżni będą mogli skorzystać z przystanków Warszawa Rakowiec i Warszawa Al. Jerozolimskie, aby przesiąść się do pociągów z lotniska w kierunku centrum Warszawy. Natomiast przystanek Warszawa Młynów na linii obwodowej w dalszym ciągu umożliwi podróżnym przesiadki na metro.
- Wraz z budową nowej Warszawy Zachodniej i budynku wielofunkcyjnego z lokalnym centrum sterowania ruchem, peron 9. będzie mógł być w całości zarządzany ze zmodernizowanej stacji, będzie bowiem jej integralną częścią. Wykonawca dokona więc włączenia peronu do budowanych na stacji systemów. Peron objęty zostanie systemem zarządzania bezpieczeństwem, dźwiękowym systemem ostrzegawczym, systemem centralnej dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu wizyjnego - przekazał Jakubowski.
W pierwszej kolejności wykonawca przebuduje na peronie 9. elementy wiaty w celu przystosowania jej do podwieszenia nowych wyświetlaczy. Rozpocznie także układanie kabli zasilających i światłowodów. Prace te będą wiązały się z koniecznością rozbiórki części nawierzchni, przez co nie będzie możliwości bezpiecznej obsługi podróżnych.
Podczas dalszych prac, na peronie 9. montowane będą także dodatkowe urządzenia wyświetlacze z elektronicznym rozkładem jazdy oraz urządzenia prezentujące kilkanaście najbliższych przyjazdów i odjazdów pociągów.
Autorka/Autor: kz/gp
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK