Będą utrudnienia w kursowaniu pociągów regionalnych i aglomeracyjnych. Spółka PKP PLK zapowiedziała, że od 11 do 21 kwietnia zamknie jeden z dwóch torów podmiejskiej linii średnicowej, czego efektem będą zmiany w rozkładzie jazdy.
Od 11 kwietnia wykonawca modernizacji stacji Warszawa Zachodnia będzie prowadził prace przy budowie ściany oporowej na wysokości linii średnicowej. Przeprowadzenie tych robót jest konieczne do utworzenia nowego połączenia pomiędzy torami linii podmiejskiej z linią dalekobieżną.
- Prace będą polegały na wyciągnięciu ścian szczelinowych, które wcześniej były zabite, pod wykonanie muru oporowego - przekazał podczas poniedziałkowego briefingu prasowego Marcin Kowalczyk, dyrektor projektu przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. - Dźwig, który je wyciągnie, będzie pracował nad siecią trakcyjną - dodał.
Siedem pociągów na godzinę
Prace wymagają zamknięcia toru na linii podmiejskiej na odcinku od Warszawy Zachodniej do stacji Warszawa Stadion, a to spowoduje, że znaczna część pociągów będzie kursować na skróconej trasie. W ramach nowej organizacji ruchu pojadą tylko trzy pociągi w ciągu godziny w kierunku wschodnim i trzy pociągi w kierunku zachodnim lub odwrotnie. - Dodatkowo organizacja zakłada, że od strony zachodniej niektóre pociągi będą kończyć bieg na stacji Warszawa Zachodnia lub na Warszawie Głównej. Pojedyncze pociągi pojadą na stację Warszawa Gdańska - zapowiedział Krzysztof Bus, dyrektor projektu ds. rozkładu jazdy.
- Pojedyncze pociągi z kierunku wschodniego zakończą bieg na stacji Warszawa Wschodnia. Wybrane składy z linii numer 2 z kierunku Siedlec pojadą na Warszawę Centralną. Natomiast z linii numer 7 od strony Otwocka dojadą do przystanku Warszawa Stadion, skąd łatwo można przesiąść się do metra - dodał Bus. Wskazał też, że zaplanowane na kwiecień prace są kontynuacją tych prowadzonych w grudniu.
Wtedy na podmiejskiej linii średnicowej przez trzy tygodnie obowiązywał ruch wahadłowy. Kursowały cztery pociągi w każdym kierunku w ciągu godziny (jeden pociąg SKM i trzy pociągi KM). Składy kursowały co 3-4 minuty przez 10 minut, po których następowało około 50 minut przerwy. Już pierwszego dnia od wprowadzenia zmienionej organizacji ruchu pasażerowie narzekali na opóźnione pociągi.
Przedstawiciele PKP PLK apelują do podróżnych o sprawdzanie rozkładu jazdy pociągów. Podkreślają, że szczegółowe informacje o zmianach w rozkładzie są dostępne na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.
W ubiegłym tygodniu o zmianach w rozkładzie obowiązujących od 11 do 21 kwietnia informowała też spółka Koleje Mazowieckie.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl