O otwarciu kładek dla pieszych nad stacją Warszawa Gdańska spółka PKP PLK poinformowała we wtorek. "Komunikację w obszarze Warszawy Gdańskiej ułatwiają dwie zadaszone kładki. Zejścia na każdy z peronów są od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza (znajduje się tak przystanek autobusowy - red.). Od zachodniej strony stacji kładka połączyła perony oraz ul. Kłopot z ul. Felińskiego" - napisano w komunikacie.
Dostęp do kładek ułatwia osiem wind - trzy zamontowano przy wschodniej przeprawie od strony wiaduktu drogowego na ulicy Mickiewicza, kolejne pięć przy kładce zachodniej od strony ulic Kłopot i Felińskiego.
Jak podają kolejarze, modernizacja stacji Warszawa Gdańska kosztowała 63 miliony złotych.
Opóźnienia przy przebudowie
Jak informowali wcześniej przedstawiciele PKP PLK, przebudowa stacji ma ułatwić obsługę pasażerów w czasie prac na linii średnicowej. Już teraz na stacji zatrzymuje się więcej pociągów ze względu na kompleksowy remont Dworca Zachodniego.
Umowa na przebudowę stacji została podpisana w 2019 roku i przewidywała zakończenie prac w 2020 roku. Dyrektor przebudowy Rafał Banaszkiewicz tłumaczył w marcu, że opóźnienie wywołało wydłużenie uzgodnień na etapie przygotowania dokumentacji projektowej, "szczególnie uzgodnienia z organami administracji publicznej". - Od marca ubiegłego roku wprowadzono stan epidemii i tak naprawdę on na pewno wpłynął na czas przygotowania dokumentacji i uzyskania decyzji administracyjnych - mówił. Jednocześnie deklarował, że budowa kładek zakończy się w połowie roku.
Przed oddaniem kładek dostęp do peronów zapewniały uruchomione w marcu schody ruchome prowadzące do przejścia podziemnego.
Autorka/Autor: dg/b
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK