Kolejarze otworzyli kładki nad Warszawą Gdańską

Kładka zachodnia na stacji Warszawa Gdańska
Stacja Warszawa Gdańska po przebudowie
Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Z kilkumiesięcznym opóźnieniem kolejarze otworzyli kładki dla pieszych nad stacją Warszawa Gdańska. Posłużą nie tylko podróżnym korzystającym ze stacji, ale również ułatwią komunikacje pomiędzy Śródmieściem i Żoliborzem.

O otwarciu kładek dla pieszych nad stacją Warszawa Gdańska spółka PKP PLK poinformowała we wtorek. "Komunikację w obszarze Warszawy Gdańskiej ułatwiają dwie zadaszone kładki. Zejścia na każdy z peronów są od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza (znajduje się tak przystanek autobusowy - red.). Od zachodniej strony stacji kładka połączyła perony oraz ul. Kłopot z ul. Felińskiego" - napisano w komunikacie.

Dostęp do kładek ułatwia osiem wind - trzy zamontowano przy wschodniej przeprawie od strony wiaduktu drogowego na ulicy Mickiewicza, kolejne pięć przy kładce zachodniej od strony ulic Kłopot i Felińskiego.

Jak podają kolejarze, modernizacja stacji Warszawa Gdańska kosztowała 63 miliony złotych.

Kładka zachodnia na stacji Warszawa Gdańska
Kładka zachodnia na stacji Warszawa Gdańska
Źródło: PKP PLK
Kładka wschodnia na stacji Warszawa Gdańska
Kładka wschodnia na stacji Warszawa Gdańska
Źródło: PKP PLK

Opóźnienia przy przebudowie

Jak informowali wcześniej przedstawiciele PKP PLK, przebudowa stacji ma ułatwić obsługę pasażerów w czasie prac na linii średnicowej. Już teraz na stacji zatrzymuje się więcej pociągów ze względu na kompleksowy remont Dworca Zachodniego.

Umowa na przebudowę stacji została podpisana w 2019 roku i przewidywała zakończenie prac w 2020 roku. Dyrektor przebudowy Rafał Banaszkiewicz tłumaczył w marcu, że opóźnienie wywołało wydłużenie uzgodnień na etapie przygotowania dokumentacji projektowej, "szczególnie uzgodnienia z organami administracji publicznej". - Od marca ubiegłego roku wprowadzono stan epidemii i tak naprawdę on na pewno wpłynął na czas przygotowania dokumentacji i uzyskania decyzji administracyjnych - mówił. Jednocześnie deklarował, że budowa kładek zakończy się w połowie roku.

Przed oddaniem kładek dostęp do peronów zapewniały uruchomione w marcu schody ruchome prowadzące do przejścia podziemnego.

Czytaj także: