Tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy przejechało ponad pięć milionów aut

Pierwsi kierowcy w tunelu POW
"Otwieramy najnowocześniejszy i najdłuższy tunel w Polsce"
Źródło: TVN24
Od otwarcia tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy minęły ponad trzy miesiące. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekazała, że w tym czasie przejechało nim 5,3 miliona samochodów.

Ostatni fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, który połączył funkcjonujące już odcinki autostrady A2 został oddany do ruchu 20 grudnia ubiegłego roku. - Od tego czasu pokonało go już ponad 5 milionów 300 tysięcy pojazdów. Więcej kierowców jeździ w kierunku Terespola - to około 2,9 miliona. W kierunku Poznania to nieco ponad 2,4 miliona - przekazała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA.

4,6 kilometra trzypasowej trasy pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów, której połowę długości stanowi najdłuższy drogowy tunel w Polsce, można pokonać w ciągu niespełna pięciu minut. Przejazd tranzytem przez Warszawę, pomiędzy węzłami Konotopa i Lubelska, zajmuje około pół godziny.

Będzie kontrola systemu radiokomunikacji

Sytuacja w tunelu jest monitorowana przez 24 godziny na dobę przez pracowników Centrum Zarządzania Tunelem.

- Do dyspozycji mają podgląd ze 134 kamer zamontowanych wewnątrz i na wlotach obiektu. Wizyjny system dozoru posiada funkcję automatycznego wykrywania określonych zdarzeń, na przykład pojawienie się pieszego, zatrzymanie pojazdu lub jazdę pod prąd. Algorytmy są w stanie identyfikować, monitorować i zgłaszać sytuacje oraz obiekty mogące stanowić potencjalne ryzyko wypadku lub pożaru. Dostęp do monitoringu, oprócz naszego CZT, mają również Komenda Stołeczna Policji oraz Centrum Bezpieczeństwa - przypomniała Tarnowska.

Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA zapowiedziała też, że w nocy z piątku na sobotę Komenda Stołeczna Policji przeprowadzi testy systemu radiokomunikacji w tunelu. - W związku z tym, w nawie w stronę Terespola wyłączony z ruchu zostanie prawy pas. To rutynowa kontrola, która odbywać się będzie kilka razy w roku. Wszelkie działania służb ratowniczych są prowadzone, by weryfikować na bieżąco poprawność działania systemów oraz zapewnić bezpieczeństwo użytkowników - podkreśliła.

Przeczytaj również: Na zdjęcie, na siku albo żeby... stanąć na głowie. Kierowcy robią dziwne rzeczy w tunelu POW:

X2Download
Nieodpowiedzialni użytkownicy tunelu na S2 pod Ursynowem
Źródło: GDDKiA
Czytaj także: