Obecnie Wał Miedzeszyński od mostu Poniatowskiego do ronda, na którym krzyżuje się z Traktem Lubelskim w Wawrze jest drogą dwujezdniową, o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Zdecydowanie gorzej droga wygląda za rondem, w stronę Otwocka. Zwęża się tam do jednojezdniowej drogi. To tutaj kierowcy dojeżdżający do stolicy z Józefowa czy Otwocka często stoją w korkach.
Drogowcy planują remont krótkiego, około kilometrowego odcinka Wału. - Opracowywana jest koncepcja rozbudowy ulicy od ronda do węzła z Południową Obwodnicą Warszawy - potwierdza Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Prace mają się rozpocząć za rok i będą skoordynowane z robotami przy POW, bo Wał zostanie "dowiązany" do obwodnicy. Po remoncie ten odcinek ulicy ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Zyska też ścieżki rowerowe i chodniki.
Planowane prace nie obejmą jednak odcinka od POW do granic miasta. Kierowcy nadal będą stać w korkach. Dlaczego? - Na to zadanie nie ma pieniędzy w Wieloletniej Prognozie Finansowej – ucina Gajewska.
Dalej tylko remonty
Od granicy z miastem, Wał zmienia się w ulicę Nadwiślańską. To część drogi wojewódzkiej nr 801. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich, który odpowiada za tę trasę, na razie nie planuje jej poszerzać.
- Aktualnie nie przewidujemy rozbudowy - informuje Monika Burdon, rzeczniczka instytucji.
Przy okazji chwali się, że w ostatnich lata udało się wyremontować 2-kilometrowy fragment "801" na terenie Józefowa. - W kolejnych latach droga będzie systematycznie remontowana – zapowiada Burdon.
jb/r