- Trwają ostatnie rozmowy na temat konkretnej daty, kiedy stacje Centrum i Świętokrzyska nie będą obsługiwały pasażerów - powiedział w czwartek PAP Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego. - Prace będą trwały przez wakacje. Będziemy się starali zakończyć je jak najszybciej - zapewnił. W związku z tymi pracami pociągi będą kursowały na dwóch odcinkach: Kabaty - Politechnika oraz Młociny - Ratusz Arsenał.
Przejście między peronami
Metro Warszawskie zaznacza, że wyłączenie z ruchu stacji Centrum i Świętokrzyska jest konieczne. Na stacji Świętokrzyska dwie linie metra będą się przecinały. Dlatego zostanie wykonane połączenie, dzięki któremu pasażerowie będą mogli przechodzić między peronami obu linii bez konieczności wychodzenia na powierzchnię. Metro Warszawskie informuje, że powstanie przejście łączące wybudowaną między tunelami klatkę schodową z peronem stacji II linii. Zbudowane zostaną: hala odpraw nowej stacji Świętokrzyska usytuowana nad tunelami I linii metra, wyjścia z hali pod ulicami Świętokrzyską i Marszałkowską oraz wyjście łączące wybudowaną między tunelami klatkę schodową z peronem stacji I linii Świętokrzyska.
Przebudowa układu torowego
Planowana jest także przebudowa układu torowego w rejonie stacji Centrum. Dzięki temu pociągi będą mogły bezkolizyjnie przejeżdżać między I a II linią metra bez konieczności wielokrotnego zawracania i blokowania ruchu na I linii - podaje Metro Warszawskie. Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji (Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. W maju konsorcjum budujące centralny odcinek II linii metra i miasto st. Warszawa zawarły ugodę o zmianie terminu zakończenia budowy nowy termin zakończenia inwestycji to 30 września 2014 r. Początkowo miał to być październik 2013 r.
Majowe utrudnienia związane z wyłączniem dwóch stacji:
Ścisk w popołudniowym szczycie. Warszawa bez dwóch stacji metra
PAP/b//ec
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie